Postafen mot kvalme?

Tok du dei kvar dag, eller berre når det blei veldig gale?

Jeg tok det hver dag i de periodene det var som verst. Husker ikke hvor mange piller jeg tok, men tror det var to stykker om dagen. Når kvalmen var på det aller verste så stoppet det ikke spyinga desverre, men merka likevel at det hjalp.

Du har sikkert prøvd masse andre ting, men jeg vil bare nevne det likevel. Ingerfær-te hjalp meg også mot kvalme sist. Den tok det ikke vekk, men minsket kvalmefølelsen litt. Kan være verdt å prøve :)

Jeg tok det hver dag i de periodene det var som verst. Husker ikke hvor mange piller jeg tok, men tror det var to stykker om dagen. Når kvalmen var på det aller verste så stoppet det ikke spyinga desverre, men merka likevel at det hjalp.

Du har sikkert prøvd masse andre ting, men jeg vil bare nevne det likevel. Ingerfær-te hjalp meg også mot kvalme sist. Den tok det ikke vekk, men minsket kvalmefølelsen litt. Kan være verdt å prøve :)
Tusen takk for svar :happy: Begynte å bli småkvalm i helga, å skikkelig gale i dag, så har ikkje fått prøvd så masse endå. Må prøva ingefær og :)

Prøvd postafen med alle mine pga hyperemesis ,men uten hell. Jeg sov å spydde.. ble veldig sløv av de,men ikke alle som blir trøtt/sløv av de. Håper de virker på deg :)

Tar ingen ting denne gangen :) Tør ikke, da det har gått galt før. Selv om de sier det skal være trygt da :)

Prøvd postafen med alle mine pga hyperemesis ,men uten hell. Jeg sov å spydde.. ble veldig sløv av de,men ikke alle som blir trøtt/sløv av de. Håper de virker på deg :)
Åh, slitande :hungover: Ja, håpar og dei kan hjelpa meg litt i kvardagen :)

Tar ingen ting denne gangen :) Tør ikke, da det har gått galt før. Selv om de sier det skal være trygt da :)
Ønske ikkje ta noko eg heller, men eg trur eg er eit svakt menneske :p Taklar dårlig å vera kvalm :grumpy:

Sniker. Postafen funka greit for min del. Jeg ble ikke noe særlig trøtt av dem jeg da. Jeg slet mest med kvalme på morgenen og litt ut på kvelden, så derfor tok jeg en hel tbl før jeg la meg slik at den hadde best effekt når jeg stod opp, samt at jeg tok en halv tbl rundt kl 15. Holdt meg rimelig fri for kvalme i de værste periodene.

Ønske ikkje ta noko eg heller, men eg trur eg er eit svakt menneske :p Taklar dårlig å vera kvalm :grumpy:
Helt ekstremt dårlig på å være kvalm jeg også! Bare klager og syter! Synes synd på samboer innimellom, men han har lært at det beste er å bare la meg være i fred :wtf: Jeg har vært sykemeldt helt siden positiv test, så jeg får slappet av og sovet lenge om morgenen. Det hjelper veldig :)

Har også tatt hver dag en lengere periode nå. Har vært sykemeldt 5 uker og begynte å jobbe idag. Idag derimot måtte jeg ta afipran fordi jeg blir så trøtt av postafen at jeg tør ikke kjøre bil. Og jeg må jo kjøre til/fra jobb.

Har også tatt hver dag en lengere periode nå. Har vært sykemeldt 5 uker og begynte å jobbe idag. Idag derimot måtte jeg ta afipran fordi jeg blir så trøtt av postafen at jeg tør ikke kjøre bil. Og jeg må jo kjøre til/fra jobb.

samme her! Bare at jeg begynner å jobbe neste uke. Spent på hvordan det blir.

Ja, tok når kvalmen var på det verste. Hjalp litt. Men ble veldig sløv og trøtt av de!

Jeg tar 3x phenergan denne gangen, og er halvferdig med min andre 100pkn. Hyperemesis her også. Vet ikke hvor kvalm du er, men der fins en kvalmescore du kan bruke om du søker, og er du moderat kvalm anbefaler legene å ta tabletter. Jeg tok bare sporadisk tabletter sist sv.skap og da fungerte de ikke. Var så redd for å miste, så turte ikke ta når jeg ikke merket effekt. Det er det dummeste valget jeg har tatt, for var så himla dårlig. Lovte meg selv at ble det et svangerskap til skulle jeg ta, fortsatt kvalm og sykemeldt, men ikke så dårlig som sist. :)

Back
Topp