Postafen mot fyllesyke

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg er den som alltid blir så dårlig av å drikke alkohol at jeg henger over doskålen flere ganger dagen derpå. Jeg spiser alltid mye gjennom den dagen jeg skal ut. Drikker også alltid mye vann, og jeg har prøvd zyrtec flere ganger uten at det fungerer.

Men så kom jeg på postafen, om det evt. hjelper på fyllesyke.
Noen som har prøvd det? Og skal jeg ta den før eller etter jeg begynner å drikke?

Jeg tok det i mine yngre dager, det hjalp :hilarious: Tok det før jeg la meg.

Jeg tok det i mine yngre dager, det hjalp :hilarious: Tok det før jeg la meg.
Kanskje jeg skal prøve det til helga da. Jeg har tok det en gang i september når jeg var på to dagers cruise til Danmark å tok en postafen ett par timer før båten skulle dra siden jeg blir så sjøsyk hvis det er mye bølger, noe det var hele båtturen over til Danmark. Drakk en del øl og 3-4 shotter med Jæger den kvelden på båten så var brisen/små full før jeg la meg. Kjente ingenting til fyllesyke eller at jeg hadde drukket i det hele tatt når vi var kommet til Danmark å gikk hele dagen å var den som var best i form av alle oss. Skal sies at jeg normalt hadde hengt over doskålen etter å ha drukket det samme uten å tatt postafen på forhånd.

Burde vel ta det før jeg legger meg på kvelden/natten da?

Drikk heller renere (dyrere) sprit, og ikke så mye sukker, som f.eks. i Jäger, Tyrkershots osv. Ikke blande flere typer alkohol, hold deg til drinker, eller øl, eller vin.
Spis godt med ordentlig mat før og underveis, og drikk nok vann. Drikk saktere, så spyr du mest sannsynlig ikke.
Oppkast kommer ikke nødvendigvis av bare mengden alkohol. :)

Postafen hjelper mest mot kvalmen, men det er ikke noen quickfix mot fyllesyke, og iallfall ikke mot oppkast pga fylla.
Må kroppen spy, så spyr den, og føler du deg bra, er det mest sannsynlig ikke så mye Postafenen sin skyld, men heller hva du har spist og drukket, og om du har fått sovet av deg rusen. Spiser, drikker, og sover du nok, blir du mindre fyllesyk. Fyllesyken blir verre når du må starte neste dag før kroppen egentlig er ferdig med gårsdagen. ;) Det handler også mye om hvorvidt du legger deg på stigende eller synkende rus. https://helsenorge.no/rus-og-avhengighet/alkohol/bakrus

Ironisk nok kommer denne tråden i dag :p akkurat kommet hjem fra jobbtur. Vi fikk utdelt brusetabletter av et slag, jeg kasta innpå i dagtidlig. Og Ibux, og jeg har reparert med tre øl i dag jeg er helt enig i at det ikke er noe alternativ å begrense drikke så mye ;)

Drikk heller renere (dyrere) sprit, og ikke så mye sukker, som f.eks. i Jäger, Tyrkershots osv. Ikke blande flere typer alkohol, hold deg til drinker, eller øl, eller vin.
Spis godt med ordentlig mat før og underveis, og drikk nok vann. Drikk saktere, så spyr du mest sannsynlig ikke.
Oppkast kommer ikke nødvendigvis av bare mengden alkohol. :)

Postafen hjelper mest mot kvalmen, men det er ikke noen quickfix mot fyllesyke, og iallfall ikke mot oppkast pga fylla.
Må kroppen spy, så spyr den, og føler du deg bra, er det mest sannsynlig ikke så mye Postafenen sin skyld, men heller hva du har spist og drukket, og om du har fått sovet av deg rusen. Spiser, drikker, og sover du nok, blir du mindre fyllesyk. Fyllesyken blir verre når du må starte neste dag før kroppen egentlig er ferdig med gårsdagen. ;) Det handler også mye om hvorvidt du legger deg på stigende eller synkende rus. https://helsenorge.no/rus-og-avhengighet/alkohol/bakrus
Alt du nevner her har jeg prøvd i alle år. Spyr like mye hver gang. Jeg drikker kun øl og vin, men akkurat den gangen på danskebåten i september drakk jeg 3-4 shotter Jæger, og det var første gang. Ble ihvertfall ikke dårlig da. Rører ikke sprit eller andre søte drikker. Jeg drikker svært sjeldent nettopp av den grunn at jeg blir så dårlig. Det er svært få ganger jeg ikke blir dårlig, og da har jeg ikke gjort noe annerledes.

Jeg har tatt sånn mix du blandet ut i vann ved dehydrering før jeg la meg til å sove. Det fungerte godt synes jeg. Er gjerne dehydreringa jeg blir mest dårlig av.

Ikke ta postafen før du drikker! Den tabben har jeg gjort en gang. Postafen forsterker virkningen av alkohol så du blir slått ut mye fortere.

Noen andre som har erfaring med postafen og fyllesyke?

Ei venninne pleide å bruke zyrtec. Tok en pille litt før hun beg. å drikke, så en når hun la seg. Vet ikke om det er å anbefale, men hun mente det funket som fy ;)

Ellers har jeg personlig prøvd salt, hehe. Etter en lang dag/kveld på en festival, tok jeg en liten t-skje salt, deretter masse vann! ;)
Må si jeg var i ganske god form dagen derpå, og klar for en dag til ;)

Mitt problem er at magen blir sur og brenner ved stort alkohol inntak. Så jeg tar Somac. Den stabiliserer magesyren. Så slipper fyllesyke da. Tar en før jeg drikker. Den varer i 1 døgn. Absolutt å anbefale. Kjøpes på apotek. Har også funket ved fyllesyke. Blir raskt god etter jeg har tatt en. Biola funker også bra når du er dårlig.

Synes ikke det hjalp, men bringebærblad-te synes jeg funker!

Ei venninne pleide å bruke zyrtec. Tok en pille litt før hun beg. å drikke, så en når hun la seg. Vet ikke om det er å anbefale, men hun mente det funket som fy ;)

Ellers har jeg personlig prøvd salt, hehe. Etter en lang dag/kveld på en festival, tok jeg en liten t-skje salt, deretter masse vann! ;)
Må si jeg var i ganske god form dagen derpå, og klar for en dag til ;)
Man får kjøpt brusetabletter til det, resorb heter de

Såpass! :)
Blir sjelden så på en snurr, og trengte det kun den ene kvelden ;)

Men godt tips til de som måtte trenge det!
Jeg bruker det mye når jeg ikke føler jeg får utbytte av å drikke vann. Drikker jeg en liter og det ikke skjer noe på en time så tar jeg en sånn

Back
Topp