Post op keisersnitt

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Hei.
Jeg hadde keisersnitt for fem uker siden og har vært i storform etterpå, men jeg har fortsatt dager hvor såret er ømt og litt smertefullt i venstre halvdel av snittet, uavhengig av aktivitetsnivå (jeg overholder restriksjonene for løfting og bæring). I tillegg kan jeg kjenne en hard kul på størrelse med et kronestykke et stykke under huden helt i venstre ytterkant av snittet. Har ingen rødhet, synlig hevelse utenpå, varme eller puss, og såret er lukket og fint. Skal det være sånn? Jeg er også nummen/har veldig nedsatt følelse i huden fra navlen og ned til snittet. Kjenner såvidt trykk og berøring, men kjenner ikke at jeg f.eks klør meg. Vil dette gå seg til, eller forblir det sånn pga kuttede nerveender? Det har jo sånnsett ingen praktisk betydning, men det er ubehagelig, og irriterende når huden klør, men ikke lindres av at jeg klør meg fordi jeg ikke kjenner at jeg gjør det..
 
Hei!

Ja dessverre er du ikke den eneste som har det slik. Ofte er den harde knuten der de har fastet tråden under huden og det blir både mer ubehagelig og det kan bli hardt. Vedvarer det eller øker eller at det ikke forsvinner må du ta kontakt med legen, selv om det ikke er en synlig infeksjon kan det blir et hulrom med puss som må tømmes.

Likeledes med nummenheten, det er mange som opplever dette. Nedsatt følelse både rundt såret og mellom sår og mage.

Da du både har smerter, denne kulen samt nedsatt følelse ville jeg tatt opp alt dette på 6 uker kontrollen hos din fastlege eller jordmor.

Som sagt alt er normalt, samtidig bedre å få det undersøk en gang for mye enn en gang for lite.

Masse lykke til!
 
Back
Topp