Positivt ?

18ogmamma

Blir kjent med forumet
Her om dagen klemte jeg på brystvorten og det kom en klar væske ut, på begge sider. og jo mer jeg klemte jo hvitere ble væsken.
Skal jeg ta dette som en positiv ting ? Altså, kan jeg amme ?
Har veeeeeeeldig små bryster, men hare og fine kjertler inni.
:)

Man skal kunne amme uansett størelse:) Er vel denne råmelka som har kommet, så da kommer det nok "ekte" melk etter bebisen er født. Morro at så mange har fått dette.

Sist lekka eg fra veke 20, det var litt slitsomt, med innlegg både natt og dag :S
Har allerede hatt små lekking spes om natten, ser det som små tørka våte flekker på tskjorta.. hehe...
Eg hadde i alle fall melk til amming raskt etter fødselen, så kanskje det var det positive med det!
Ellers skal vel str ikkje ha noko å sei! Det er eit at temaene som blir tatt opp hos jordmor etterkvart, så då får du nok også meir svar der!

Jeg hadde det likt sist svangerskap og forsåvidt nå. Sist ammet jeg uten noe problemer fra dag 1, så håper på det samme nå :)

En venninne av meg hadde også melk fra ca uke 20, men hadde faktisk ikke noe særlig melk etter fødsel. Vi får krysse fingrene for at vi har nok til å amme:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Melk eller væske så tidlig i svangerskapet kommer av hormonpåvirkning i svangerskapet, og har ingenting med melkeproduksjonen å gjøre senere.

Størrelse, fasong eller fasthet har heller ingenting å si for amming.

Kan ikke gjøre annet enn å vente å se. Les deg opp på amming så er du forbered. Og ro, hvile, ikke stress og masse morsfølelse er viktig :)

Back
Topp