Hei Happy87!
jeg ser det er mange som skriver masse masse positivt til deg, og slik føler jeg det også. hva skulle jeg gjort uten christoffer?? han er en solstråle, som jeg savner HELE tiden, selv om han bare er i barnehagen o.l. Han er verdens største trollunge, gjør alt galt og har et sinnsykt temprament, så det er slitsomt! men likevel e han verdens største sjarmtroll og smelter ALLE hjerter [:D]
Jeg vil også legge til at du er ung og du er alene, og det blir nok tøfft uansett! Jeg vet om andre unge mødre, som virkelig har slitt og vært langt nede etter fødselen!
De har ikke følt seg som verdige mødre, de har hatt tunge depresjoner og ikke klart å knytte seg til barnet! Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men for å opplyse deg om at det KAN skje!! Da må du alikevel ikke se på deg selv som en dårlig mor. Det er desverre mange som opplever det sånn, og det er tøfft! Det er slitsomt å bli mor! det er mange følelser etter en fødsel, det er gjerne våkennetter og kanskje vanskelig å få til amming osv.. mange tøffe tak!
Likevel, skulle det intreffe at du får en slik depresjon osv., så søk hjelp! Du har mange rundt deg på sykehuset osv, bruk dem! Når du så kommer over kneiken, vil du elske barnet ditt mer enn noe annet, og ikke se for deg et liv uten [;)]
jeg bare husker fra meg selv hvor enorm overgang det var å få babyen, og ingen hadde fortalt meg hvor tøfft og vanskelig det kunne være! Det var litt sjokk.. derfor vil jeg gjerne gi deg en annen side av saken, for at du kanskje lettere kan være forberedt og ikke bebreide deg selv, dersom du får vonde tanker! Det er helt normalt, men går alltid bra!!! [:D]