Positivt med å få barn i desember

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Det trekkes jo ofte frem det negative med å få barn i desember. Hva tenker dere derimot er positivt med å få barn denne måneden? :)

Fineste julegaven du kan noen sinne få:love017. Og jeg ser for meg at det er praktisk med vinteren til å ta det litt i ro i starten og være inne og bli kjent. Så kan man begynne å tusle mer ut i april når den lille er litt eldre!

Jula blir magisk :love7 Har allerede et desemberbaby, født 14 desember.

Enig med Jeah! Koselig mot jul, og bare nyte nurket istedet for å haste seg ut fordi det er ‘fint vær’. Kan gjemme kroppen inn i svære ullgensere og jakker etter fødsel. Og liten stram mage om sommeren

Enig med Jeah! Koselig mot jul, og bare nyte nurket istedet for å haste seg ut fordi det er ‘fint vær’. Kan gjemme kroppen inn i svære ullgensere og jakker etter fødsel. Og liten stram mage om sommeren
Liten stram mage til sommeren du:hilarious:.
Men det var et godt poeng, digg å gjemme vekk magen under tykke klær på vinteren. Jeg fødte i april sist, følte meg ikke lekker i juni da:bored:

Jeg slipper å gå høygravid om sommeren!!
Jula er en magisk tid, og tenk å ha liten baby i romjula da!:Heartred:Heartred

Fineste julegaven du kan noen sinne få:love017. Og jeg ser for meg at det er praktisk med vinteren til å ta det litt i ro i starten og være inne og bli kjent. Så kan man begynne å tusle mer ut i april når den lille er litt eldre!

Ja, det tenker jeg også. Jeg hadde mye vondt i sting første ukene og brukte litt tid på å bygge meg opp igjen mtp bekkensmerter og sånt, så var ikke så aktuelt å trille turer uansett. Da var det litt kjipt med tidenes sommer!

Jula blir magisk :love7 Har allerede et desemberbaby, født 14 desember.

Åh, det ser jeg for meg! Ei venninne fikk baby før jul, og det så sååå koselig ut. Ekstra stas liksom. :Heartred

Ja, veldig fint å gjemme seg litt bort. Og jeg var sinnsykt varm i ukene etter fødsel, da passet det dårlig med 30 grader ute (juni-barn sist, og varmeste sommeren på lengelenge i fjor :p ). Men liten stram mage om sommeren, det tror jeg ikke jeg har hatt siden jeg var 12. :hilarious: Hilsen lubben eplefasong. :p

Jeg slipper å gå høygravid om sommeren!!
Jula er en magisk tid, og tenk å ha liten baby i romjula da!:Heartred:Heartred

Åh, å gå høygravid om sommeren må være litt pes! Nå tålte jeg varme ganske godt på slutten sist, men det var jo bare starten på hvordan sommeren ble - så tror jeg hadde slitt etterhvert gitt. Kom på noen kg med vann også da.

Jaa, tenk! :love7

Ser frem til å ikke gå høygravid denne sommeren. Jeg fødte sønnen min i august 2018, og jeg må si det var grusomt å gå høygravid i sommer:dead:

Det trekkes jo ofte frem det negative med å få barn i desember. Hva tenker dere derimot er positivt med å få barn denne måneden? :)
De finner lettere roen i vogna enn sommerbabyer fordi de blir godt innpakka og ligger tett og lunt.
Man får kanskje bort noen kg før sommeren
Man slipper å tenke på skygge og at det blir for varmt til den lille
Man kan sitte inne med god samvittighet
Lettere å kle riktig i forhold til været
Når sommeren endelig kommer så er babyen så stor at det er lettere å gjøre ting, trille/ bære tur alle andre ting
Man har fått noen mnd innendørs hjemme til å bli trygg i mammarollen før man møter hele verden i gata som er ute og nyter sola

Dere er jammen gode som klarer å finne noe positivt med desember baby :) klarer ikke komme på noe enda men tenker :D

Oi..skriver under på denne!:p Hilsen ei som ikke hadde såå lyst å feire jul hos svigers i år..

Vi skal også til svigers denne julen, og med termin i starten av desember satser vi enda på å reise. Med visse forbehold angående form og sånn da :) Men lang juleferie blir det jo uansett!

Vi skal også til svigers denne julen, og med termin i starten av desember satser vi enda på å reise. Med visse forbehold angående form og sånn da :) Men lang juleferie blir det jo uansett!
Min foreløpige termin er 27 desember og svigerfar bor på Østlandet, så da blir det naturligvis utelukket å dra. Jeg skjønner deg som har termin tidlig i desember:)

Min foreløpige termin er 27 desember og svigerfar bor på Østlandet, så da blir det naturligvis utelukket å dra. Jeg skjønner deg som har termin tidlig i desember:)

Det skjønner jeg godt, risikerer jo fødsel på en helt annen kant av landet da! Mine svigers bor også på Østlandet, og vi hadde nok ikke reist med termin så nært julaften nei :)

Fordelen er vel at det er kaldt en stund til så man kan holde seg inne og kose seg med baby uten dårlig samvittighet for det fine været på sommeren ❤️

Blir yngst i klassen, så ligger litt foran de andre på en måte. I tilfelle man må gå et år om igjen så blir man ikke mye eldre enn de i klassen under heller. Ellers er det fint å være gravid om vinteren, man slipper å koke ihjel. Vi skulle egentlig feire jul med svigermor i år, så fødsel blir god unnskyldning for å slippe detxsmile9

Back
Topp