Positive og negative tester omhverandre

Frøken Kanin

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Augustbarna2024
Hei, jeg fikk tilbake mensen i begynnelsen av januar i år (fikk en sønn i august 2019) så fikk jeg mensen 2 gang i begynnelsen av februar, og det var min siste mens.

jeg har ikke tenkt så mye på det siden jeg har hørt at det kan være litt ustabilt i begynnelsen. Men på lørdagen tok jeg en test som var negativ, jeg kastet den, og så når jeg tilfeldigvis ca. 12 timer senere skulle kaste noe annet, så jeg at den var tydelig positiv, jeg tenkte at den var ugyldig siden tidsfristen var gått ut for lengst, så tok en ny test, den var negativ.

Jeg klarte ikke slå meg helt til ro med det, så kjøpte en digital test på søndagen, den viste gravid 1-2. Jeg var fortsatt litt usikker så tok den andre digitale med morgenurinen på mandag, den viste ikke gravid, er mild sagt forvirret.

Jeg gikk til legen i går mandag. Og tok blodprøve, og hun mente det var sannsynlig at jeg hadde hatt ei veldig sen eggløsning, og kanskje ikke var mer enn 3-4 uker på vei, og at det kunne være grunnen til at testene så så forskjellig.

Hvis den blir sterkere om noen dager er det jo en graviditet, hvis jeg får mensen om noen dager er det nok det man kaller for en kjemisk graviditet. Men det er så kjedelig å ligger her å vente på svar om flere dager, så derfor jeg spør her

Jeg er litt redd for at jeg har hatt en MA eller noe sånn.

Men jeg kan jo også kjøpe en sånn tidlig test, de skal nok være litt mer sensitive enn de andre jeg tok.

Er det noen her som har noen erfaringer å komme med?
 
Har aldri hørt om at noen har fått falsk positiv med digital test, men det kan sikkert skje.. Men jeg tenker vel at det er lite sannsynlig. Har hørt om mange som derimot får negativ digital og positiv tidligtest, så det burde du absolutt prøve! Så spennende! Krysser fingrene for deg!
 
Har aldri hørt om at noen har fått falsk positiv med digital test, men det kan sikkert skje.. Men jeg tenker vel at det er lite sannsynlig. Har hørt om mange som derimot får negativ digital og positiv tidligtest, så det burde du absolutt prøve! Så spennende! Krysser fingrene for deg!
Var falsk positiv test, blodprøven hos legen var negativ
 
Uf så utrolig trist. Skjønner ikke hvordan kan digital gi falsk pos. ♥️♥️
 
Uf så utrolig trist. Skjønner ikke hvordan kan digital gi falsk pos. ♥️♥️

Høres ut som en kjemisk. Et egg som festet seg og slapp igjen, men ga akkurat høyt nok utslag på hcg før det forsvant igjen.
 
Høres ut som en kjemisk. Et egg som festet seg og slapp igjen, men ga akkurat høyt nok utslag på hcg før det forsvant igjen.
Å nei :( håper det klaffer på neste pp. Kanskje vi ender med desemberbaby:)
 
Back
Topp