Positive hjemmetester - negative hos legen

Belissima

Glad i forumet
Jeg skriver her inne også siden det sikkert er mange forhenværende testomane her inne :-D

Tester svakt positvt på billig-strimler fra ebay, og har gjort det siden mandag som er 1 eller 3 dager etter IKM (litt usikker på EL, siden jeg temper og hadde feber i den perioden), fikk positiv CBD med ukesindikator rundt lunsjtider. Fikk også en positiv CBD med ukesindikator i morges, 1-2 uker som stemmer ganske bra.

Siden jeg går på medisiner som ikke er helt heldige hvis jeg er gravid, så dro jeg på lab'en til legen min for å ta blodprøve. Der sa de at det ikke var vanlig å ta blodprøver, og hvis jeg fikk positiv hjemmetest så var jeg gravid. Så forklarte jeg det at jeg fikk så svake utslag på "strek"-tester, men at digitale sa gravid, og at jeg var litt nervøs og engstelig på grunn av medisinene, så da fikk jeg under tvil ta en urinprøve - som da var negativ. Dro hjem, tok noen billigtester med svakt positiv resultat, og en CB+ med såpass positivt resultat at det ikke kan mistolkes. Det var rundt klokka 15 i dag.

Så jeg har fått mange positive tester hjemme, av forskjellige merker, kjøpt på forskjellige tider på forskjellige steder. Men den hos legen var negativ.

Noen som har erfaring? :-(

legen er jo ikke sikrere enn hjemme.. akkurat samme testene... og ettersom du har fått positive flere ganger hadde jeg trodd jeg var gravid..

har lest om flere under min lange periode på fs og alle var gravide [:D]

GRATULERE [:)]

Testene hos legen trenger mer HCG enn hjemmetestene, tror de trenger 150 eller 250 og hjemme testene trenger 25, og 50 for digitale tror jeg, iallefall da jeg testet for 1.5aar siden :D
Saa jeg tror nok at du er gravid !!!! :D

Da tror jeg du er gravid.
Nå du har tatt så mange tester, og så mange forskjellige tester som er positive.
Kanskje det var noe feil med legen sin test?
Eller at legekontoret har gjort en feil når dem har tatt den.

ORIGINAL: Koseklompen

Testene hos legen trenger mer HCG enn hjemmetestene, tror de trenger 150 eller 250 og hjemme testene trenger 25, og 50 for digitale tror jeg, iallefall da jeg testet for 1.5aar siden :D
Saa jeg tror nok at du er gravid !!!! :D

Jeg fikk negative tester hjemme, men positiv hos legen.

Men ettersom du har fått så mange positive- tror jeg nok du er gravid [:D]
GRATULERER!! [:)]

Be om en blodprøve.
Den gir et garantert svar[:)]

jeg fikk positiv hjemme og negativ hos legen. de på legekontoret er ofte myyye mindre følsomme!

Jeg blir litt betrygget av det dere sier her nå, jeg skal tilbake i morgen, for legesekretæren skulle snakke med legen min i dag, så kunne jeg komme tilbake i "lab-tiden" i morgen for å eventuelt ta blodprøve etc. alt etter hva legen min sa.

Vi har prøvd så lenge og hadde så dårlige odds, så jeg vil så gjerne at dette skal gå bra (eller at det skal være noe i heletatt).. :-)

Her er forresten testene:
Den digitale ble tatt i morges
og den andre ble tatt rundt klokka 15 som sagt.

Er det noen tvil egentlig?

Nei ingen tvil. ville kuttet ut medisinene enn saa lenge iallefall!! Ikke risikere at noe skjer med babyen i magen din!! :D

Grattis!!!!!

Jeg har kutta ut alt av medisiner, er bedre å være føre var tenker jeg.. Så får jeg heller gå på halv maskin noen dager til vi finner ut av det :-)

Du e nok gravid ja[:D]

Men det er vanlig å ta blodprøver for å bekrefte/avkrefte en graviditet der du har tatt forskjellige tester som har gitt forskjellige svar.
E mista plutselig mensen på pillene og tok mange hjemmetester som var neg. På legekontoret va den svakt pos. Men bei betegna som neg.

2 år etterpå satt plutseli junior i magen på meg. (kutta ut p-pillene 2 år før pga tullet med mensen. og hadde ikke eggløsning på 2 år)

Back
Topp