snurreliten
Flørter med forumet
Hei,
Hører gjerne fra andre førstegangsfødende som fødte baby i seteleie og hadde en god opplevelse
Hører gjerne fra andre førstegangsfødende som fødte baby i seteleie og hadde en god opplevelse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så fint å høreJeg fødte min førstefødte i seteleie i 2021. Det var en kjempegod opplevelse! Jeg var ikke noe nervøs eller redd på forhånd for at barnet lå i seteleie. I min familie har førstefødte blitt født i seteleie i flere generasjoner, så jeg visste at det kunne skje meg og. Jeg tenkte at når min mormor kunne føde i seteleie på 50-tallet, kunne jammen jeg gjøre det i 2021!
Jeg har senere født i hodeleie. Syns kanskje selve forløsningen av babyen gikk smoothere med setefødsel enn med vanlig hodeleie. Så om noe syns jeg setefødsel var bedre. Veldig betryggende at det er flere jordmødre og leger tilstede ved en setefødsel, da vet man at man er i gode hender!
Alt i alt, en kjempefin opplevelse og setefødsel er ikke noe å være redd for!
De anbefalte epidural, så jeg takket ja til det. Hadde veldig god erfaring med epidural. Jeg var i aktiv fødsel i 4 timer, så tror ikke epiduralen forsinket fødselen noe særlig.Så fint å høre
Hvordan var det med smertelindring, måtte du ta epidural?
Og hvordan var barnet når det kom ut. Har hørt at setebarn ofte er slappe og derfor får tidlig avnavling og blir tatt med ut for pustehjelp og slikt..
Hei! Ja, har hørt alle podcaster jeg kan finne egentlig, og har fått et veldig mye mer positivt inntrykk av de episodene jeg har hørt. Er motivert og positiv til vaginal fødsel! Virker dog ikke som alle sykehus praktiserer knestående setefødsel, så er veldig spent på hvordan det blir for meg.Har hørt en del podcaster om det i det siste, og om lille ikke snur seg går jeg gjerne for setefødsel. De sier det faktisk er mindre rifter ved setefødsel enn hodefødsel. Ville anbefalt deg å lese deg opp om fødsel på alle 4 for da blir bekkenet 20-30% større og det er mindre behov for assistanse fra leger. Som regel kommer lille ut av seg selv
Så fint å høre! Får krysse fingrene for at det blir en like fin opplevelse her ogsåDe anbefalte epidural, så jeg takket ja til det. Hadde veldig god erfaring med epidural. Jeg var i aktiv fødsel i 4 timer, så tror ikke epiduralen forsinket fødselen noe særlig.
Mitt barn hadde ikke behov for pustehjelp eller noe ekstra, så tror ikke det var spesielt slapt
Satser på det ja! Lykke til!Så fint å høre! Får krysse fingrene for at det blir en like fin opplevelse her også
Hei! Ja, har hørt alle podcaster jeg kan finne egentlig, og har fått et veldig mye mer positivt inntrykk av de episodene jeg har hørt. Er motivert og positiv til vaginal fødsel! Virker dog ikke som alle sykehus praktiserer knestående setefødsel, så er veldig spent på hvordan det blir for meg.