Positive el tester men neg graviditetstest 1 dag før mens!

Cookiemonster

Andre møte med forumet
Hjelp!:((
Jeg prøver å få litt orden på syklusen min og den har stort sett vært på 34 dager de siste mnd. Men av en eller annen grunn tok jeg EL test seks dager før ikm, som var positiv, tok også en g test som var NEG. To dager senere tok jeg nye tester, begge var NEG. Og i dag: dagen før ikm fikk jeg positiv el test igjen.... er kroppen min helt i ulage? Jeg vet at hvis man er gravid og det slår ut på el, så skal det også slå ut på g test (noe vi da kan utelukke at jeg er).. men er det mulig å få så mye «feil»svar på el tester, for da blir jeg nok å slutte å prøve på det
Har også forstått det sånn at el tester slår ut positivt om kroppen «vil ha eggeløsning»...
ellers er tappen høøøøyt oppe og myk. Men aldri vært en tappetafser før så jeg aner ikke hvordan den bruker å være heller....
 
Det hender kroppen prøver på eggløsning, ikke får det til og så prøver et par uker senere. Og det er de som får positiv eggløsningstest like før mensen. Det greieste er å teste etter eggløsning når du forventer at den kommer og ikke bruke de like før mensen. Håper prøvingen lykkes snart :Heartred
 
Ellers så har jeg lest at flere har opplevd positive El-tester rett før mensen kommer. Hvorfor aner jeg ikke, men det skjer :)
 
Ellers så har jeg lest at flere har opplevd positive El-tester rett før mensen kommer. Hvorfor aner jeg ikke, men det skjer :)
Takk for svar! Og lykkeønskinger, det håper jeg også! :) Enda ikke fått mensen, så får rett og slett bare vente å se selvom det er gørr kjedeligo_O
 
For at det skal slå ut på EL-test ved en graviditet må man være noen uker på vei, man får iværtfall positiv graviditetstest før en positiv EL-test! Jeg har testet det selv :)
 
For at det skal slå ut på EL-test ved en graviditet må man være noen uker på vei, man får iværtfall positiv graviditetstest før en positiv EL-test! Jeg har testet det selv :)
Egentlig ikke helt sant. Jeg fikk positive EL-tester før graviditeten var ett faktum. Det var faktisk så mange positive på rad som gjorde at jeg testet for graviditet i utgangspunktet. :)
 
Egentlig ikke helt sant. Jeg fikk positive EL-tester før graviditeten var ett faktum. Det var faktisk så mange positive på rad som gjorde at jeg testet for graviditet i utgangspunktet. :)
Åå, det er ikke det jeg har erfart:wideyed: Var også med i slik «prøver-gruppe» og de fleste brukte EL-testene for å sjekke stigning når g-testene var så sterke at det ikke gikk an å se stigning noe mer. Men da er det sikkert variasjoner! Har hørt flere som har fått positiv EL før mens da, vet ikke om det har noe med at egget frigjør noe når det «løsner» opp og kommer ut sammen med resten av slimhinna :confused013
 
Åå, det er ikke det jeg har erfart:wideyed: Var også med i slik «prøver-gruppe» og de fleste brukte EL-testene for å sjekke stigning når g-testene var så sterke at det ikke gikk an å se stigning noe mer. Men da er det sikkert variasjoner! Har hørt flere som har fått positiv EL før mens da, vet ikke om det har noe med at egget frigjør noe når det «løsner» opp og kommer ut sammen med resten av slimhinna :confused013
Vet rett og slett ikke.
Jeg har lave lh nivåer fra før av så kan ha noe med det å gjøre.
 
Men med positiv el-test mener du at streken er like sterk eller sterkere som kontrollstreken?:) for man får alltid to streker på el-test.
 
Den gang jeg var prøver hendte det at jeg tok en EL-test like før IKM dersom jeg ikke hadde G-test siden jeg hadde hørt at en EL-test også vil bli positiv ved en graviditet.
Fant etterhvert ut at like før jeg får mensen bli EL-testen veldig sterk, nesten helt positiv (teststreken var nesten like sterk som kontroll streken) så det sluttet jeg med etterhvert
 
Den gang jeg var prøver hendte det at jeg tok en EL-test like før IKM dersom jeg ikke hadde G-test siden jeg hadde hørt at en EL-test også vil bli positiv ved en graviditet.
Fant etterhvert ut at like før jeg får mensen bli EL-testen veldig sterk, nesten helt positiv (teststreken var nesten like sterk som kontroll streken) så det sluttet jeg med etterhvert
Bør kanskje slutte med det selv da:bored: er 9 dager over med TR nå.. og blendahvite tester.. blir gal av dette:sorry:
 
Back
Topp