Positive el-tester i 5 dager, men ganske sikker på at EL har skjedd. Hjelp!

Magnolia85

Glad i forumet
September To Remember
Hei,

Akkurat når du tror du kjenner kroppen og dette med el-tester, skjer dette: 5 dager med positive el-tester. Peak ble identifisert på CD 14, og erfaringsmessig pleier jeg å ha eggløsning samme dag eller påfølgende dag. For å gjøre ting ekstra vanskelig har jeg vært forkjøla den siste uka, og hadde litt feber i dagene før antatt eggløsning, så temping har ikke hjulpet på å fastslå eggløsningen (vanskelig å sette baseline). Jeg har hatt tempstigning i dag, men har fortsatt positiv el-test. Hva er det som skjer? Noen med erfaring å dele? Spesielt at testene begynte å bli «low» men økte til «high» igjen i Premom.

Til info: ingen pcos, ble operert for graviditet i egglederen i august, men har hatt 1 normal syklus etter dette. Har startet opp på letrozol igjen, men har aldri opplevd dette før. Har normalt ganske kort LH topp. Skjønner ingen ting her jeg altså :sour: Etter mine beregninger er jeg minst 3 dpo i dag, men testene forvirrer meg.
 

Vedlegg

  • D2B03D21-EA66-4207-AF3A-7BA2D7A1E204.jpeg
    D2B03D21-EA66-4207-AF3A-7BA2D7A1E204.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 140
Hei,

Akkurat når du tror du kjenner kroppen og dette med el-tester, skjer dette: 5 dager med positive el-tester. Peak ble identifisert på CD 14, og erfaringsmessig pleier jeg å ha eggløsning samme dag eller påfølgende dag. For å gjøre ting ekstra vanskelig har jeg vært forkjøla den siste uka, og hadde litt feber i dagene før antatt eggløsning, så temping har ikke hjulpet på å fastslå eggløsningen (vanskelig å sette baseline). Jeg har hatt tempstigning i dag, men har fortsatt positiv el-test. Hva er det som skjer? Noen med erfaring å dele? Spesielt at testene begynte å bli «low» men økte til «high» igjen i Premom.

Til info: ingen pcos, ble operert for graviditet i egglederen i august, men har hatt 1 normal syklus etter dette. Har startet opp på letrozol igjen, men har aldri opplevd dette før. Har normalt ganske kort LH topp. Skjønner ingen ting her jeg altså :sour: Etter mine beregninger er jeg minst 3 dpo i dag, men testene forvirrer meg.
Kanskje kroppen ikke klarte å slippe egget å prøver på nytt? :)
 
Tenker el var 1-2 dager etter peak, er jo på tur ned. Gogglet og styrte om akkurat det samme for noen dager siden:rolleyes:
 
Kanskje kroppen ikke klarte å slippe egget å prøver på nytt? :)

Tanken har streifet meg. Sykdom kan vel klusse til, sant? Men rart jeg ikke har fått en ny peak, eller? Hadde også ganske kraftige el-smerter samme dag som jeg hadde peak. Har ikke merket noe mer smerter… Burde sikkert tatt det opp med gyn, men vet ikke hvor mye han kan om dette :rolleyes:
 
Tenker el var 1-2 dager etter peak, er jo på tur ned. Gogglet og styrte om akkurat det samme for noen dager siden:rolleyes:

Takk for innspill! Ble litt forvirret av at det tilsynelatende steg igjen… Pleier egentlig å få low igjen ganske fort etter positiv test.

Så du har akkurat gått igjennom det samme? Hvor i løypa er du?
 
Takk for innspill! Ble litt forvirret av at det tilsynelatende steg igjen… Pleier egentlig å få low igjen ganske fort etter positiv test.

Så du har akkurat gått igjennom det samme? Hvor i løypa er du?

Har vært usikker på om jeg hadde el cd 12 eller 13, så googla masse. Ff og flo er ueninge...så er 5 dpohar jeg vel landa på, men innerst inne tenker jeg at el var cd 12, kjentes sånn ut på kroppen:)
Screenshot_20211020-174724_Premom.jpg
 
Har vært usikker på om jeg hadde el cd 12 eller 13, så googla masse. Ff og flo er ueninge...så er 5 dpohar jeg vel landa på, men innerst inne tenker jeg at el var cd 12, kjentes sånn ut på kroppen:)
Vis vedlegget 369150

Veldig tydelig peak der! Ville tenkt som deg CD 12 eller 13. Har opplevd veldig kort LH topp der jeg ikke hadde fanget den om jeg ikke hadde testet flere ganger per dag, men 5 på rad er nytt for meg. Nå er jeg tom for tester, så lar det være nå. Krysser fingrene for tempstigning i morra. Hverken jeg eller mannen klarer mer aksjelegging nå :p 5/6 håper jeg holder :D Ellers får jeg slå meg til ro med at enkelte sykluser bare er rare (selv om jeg blir skuffa om det ikke klaffer nå heller. Vi har prøvd så lenge…)
 
Fertility Friend setter stiplet kryss på meg i dag etter at tempen har steget enda litt til. Den er usikker pga vannaktig utflod etter antatt el (sorry om TMI :rolleyes:). Den tenker at EL var CD 15, som var dagen etter peak, så jeg er i grunnen enig der. Nå er det bare å vente. Med tanke på hvor annerledes syklusen har vært denne gang har jeg ikke store forhåpninger. Så prøver å roe heeeeelt ned :cool:

Oppdatering: Mensen kom som normalt, så FF hadde rett når det gjaldt tidspunkt for EL. Hadde nok bare lang topp denne runden. Temping, altså! Hva skulle jeg gjort uten?
 
Last edited:
Back
Topp