positiv test...?

*tuva*

Forelsket i forumet
hvilken rugedag sån ca kan en test bli positiv?
jeg satt inn 2 egg 5des,er jeg da på rugedag 9? men uansett,er det for tilig å ta en test nå?

sist gang fikk jeg tr på dag 9...så da ble det dårlig med testing..
måtte ta en dagen etter sa di på unn,bare for å være sikker.

har spurt før om rugedager hær inne mn uten serlig hell..!!

[:)]Hei.Hvis jeg husker rett så tok jeg en test på rugedag 9 pga jeg fikk en liten blødning, testen var da negativ. Blødningen forsvant og jeg testet positiv på rugedag 11, men fikk blødninger noen dager senere. var da hos legen og målte hcg tok den prøven over flere dager men den gikk bare ned. så jeg mistet spiren eller det var en kjemisk graviditet. håper dette kan hjelpe deg litt[:)]lykke til med testinga[;)]

Jeg testet tidig, er kanskje ikke å anbefale men fikk positiv test på dag 9 etter egguttaket - det blir vel rugedag 8 med andre ord - mendet er noen som er trege til å få utslag på testene, det kommer litt ann på når egget har festet seg også, positiv test kan man få ca 2-3 dager etter festing. Festingen er mest vanlig på dag 7-9 etter eggutak. Noen også litt tdligere på dag 6, veldig sjelden at det skjer noe før dette.

Jeg fikk beskjed fra KK på Haukeland om at det var greit å teste hjemme på dag 13 (da var sjansen for å få falsk positiv test over). Klarte selvfølgelig ikke å holde meg, og testet på ettermiddagsurin på dag 11...

Back
Topp