Positiv test?

Candyxx

Flørter med forumet
Hei! Så jeg tok Clearblue test i dag rundt klokken 11. Den viste negativ, prøvde å se etter to streker lenge uten at jeg kunne skimte noe. Men så skulle jeg bare se en gang til nå, og det har dukket opp en liten strek. Kan jeg se på dette som positivt eller er dette en av grunnene til at man ikke skal sjekke etter de 5 minuttene? Det har jo gått flere timer..

Legger til bilde av testen
 

Vedlegg

  • 1A65A6FB-2A41-4994-9575-BA2398070AED.png
    1A65A6FB-2A41-4994-9575-BA2398070AED.png
    10 MB · Visninger: 65
Denne vil jeg si er negativ. Den streken som er alt for tynn og dukker opp etter fristen, er nok ikke noe..
Du kan selvsagt få positiv senere, men ta heller ny test om et par dager! :)
 
Det er for meg dessverre en av grunnene til at testene skal leses av innen tidsfristen. Streken din er også veldig tynn, så vil ikke si at det er en strek jeg ville tolket som positiv. Test heller igjen om noen dager :)
 
Man kan få strek og lese av etter fristen, men da må det være klart at det er en blå strek og ikke en grå skyggestrek.

Greia er at disse testene har en stripe med et «reaksjonsstoff» som går der streken skal komme frem. Dette stoffet reagerer kun når det kommer i kontakt med hcg, det betyr at du kan ikke få en blå strek om det ikke er hcg i urinen. Så selv om streken først blir synlig/lett nok å se etter 6 minutter og streken er blå så er det en strek. Det som likevel kan skje er at denne streken med reaksjonsstoffet kan se litt annerledes ut når testen tørker, da vil man se det som en grålig skygge.

Når det er sagt så finnes det tester som faktisk gir strek selv om man ikke er gravid, da er det noe galt med denne testen. Dette gjelder spesielt Lloyds Pharmacy fra Vitus, disse får selv menn strek på så unngå disse.
 
Back
Topp