Positiv test , spm om NIPT

Bkno2477720

Andre møte med forumet
Fikk positiv test i dag.
Jeg er 3+4.
Jeg er 35 år og tenker derfor å ta NIPT test.

Hvor bestiller dere fra?
 
Fikk positiv test i dag.
Jeg er 3+4.
Jeg er 35 år og tenker derfor å ta NIPT test.

Hvor bestiller dere fra?

Er 28, fødte førstemann juni 2020 og er nå i gravid i uke 20 med nummer 2.
Fått utført NIPT hos Ultralydklinikken.dk, fysisk i 2019, med hjembestilt kit nå i 2021. Den kan tas fra uke 9+0 mener jeg å huske :happy: Veldig fornøyd!
 
Gratulerer!
Jeg bestilte nipt fra ultralydklinikken.dk, og tok i uke 9. :)

Men tror du kanskje kan få det via det offentlige i Norge når du er 35+?
Det var i alle fall snakk om at grensen skulle senkes fra 38 til 35 for diagnostikk i første omgang, før nipt ble tilgjengelig for alle.... Ville i alle fall forhørt meg med lege før bestilling privat :)
 
Gratulerer!
Jeg bestilte nipt fra ultralydklinikken.dk, og tok i uke 9. :)

Men tror du kanskje kan få det via det offentlige i Norge når du er 35+?
Det var i alle fall snakk om at grensen skulle senkes fra 38 til 35 for diagnostikk i første omgang, før nipt ble tilgjengelig for alle.... Ville i alle fall forhørt meg med lege før bestilling privat :)
De er ikke kommet skikkelig i gang med dette enda og pr nå tilbyr de KUB framfor nipt , om ikke det ligger en historie bak som tilsier at man skal gå rett på nipt :) Be legen sende henvisning til fosterdiagnostikk.
 
De er ikke kommet skikkelig i gang med dette enda og pr nå tilbyr de KUB framfor nipt , om ikke det ligger en historie bak som tilsier at man skal gå rett på nipt :) Be legen sende henvisning til fosterdiagnostikk.

Ja, de gjør gjerne KUB, så nipt på indikasjon..
 
Tar de NiPT-test eller bare KUB?

stoler ikke 100% på sistnevnte selv om jeg har hatt tidlig ultralyd med de to første.

De tar nipt, de sender prøven fra Danmark til Norge så sender du den videre. Jeg tok utvidet panoramatest som tester for flere sykdommer.
 
Tok også Panorama-test via Ultralysklinikken.dk. Var veldig fornøyd. Tok testen på 10+0, sendte samme dag med DHL express, testen kom fram 2 dager senere, og 14 dager (inkl. helger) fikk jeg svar på test og vite kjønn :happy: Eneste problemet for noen er å få noen til å ta blodprøven for deg - noen legekontor gjør det, andre ikke. Ellers kan det lønne seg å ha noen i familien som jobber i helsevesenet...
 
Har du bestemt deg for test enda? Jeg tenkte også ta NIPT og tror vi landet på å bestille fra ultralydklinikken.dk . (Etter å ha lest om den her på forumet.) Forrige svangerskap kjørte vi helt til Gøteborg og tok testen der men det er litt langt.
Ringte fastlegen i dag som sa at de gjerne hjelper med å ta blodprøven. Det hadde de gjort før.
 
Jeg vet at spesialsenteret for kvinner utfører NIPT :)
 
Tok også Panorama-test via Ultralysklinikken.dk. Var veldig fornøyd. Tok testen på 10+0, sendte samme dag med DHL express, testen kom fram 2 dager senere, og 14 dager (inkl. helger) fikk jeg svar på test og vite kjønn :happy: Eneste problemet for noen er å få noen til å ta blodprøven for deg - noen legekontor gjør det, andre ikke. Ellers kan det lønne seg å ha noen i familien som jobber i helsevesenet...

Lurer på å bestille sån test derfra nå, det virker jo veldig greit! Betalte du via paypal og det gikk fint? Har aldri brukt PayPal før.
 
Tok også Panorama-test via Ultralysklinikken.dk. Var veldig fornøyd. Tok testen på 10+0, sendte samme dag med DHL express, testen kom fram 2 dager senere, og 14 dager (inkl. helger) fikk jeg svar på test og vite kjønn :happy: Eneste problemet for noen er å få noen til å ta blodprøven for deg - noen legekontor gjør det, andre ikke. Ellers kan det lønne seg å ha noen i familien som jobber i helsevesenet...[/QUOTE

hvilken uke kan man senest ta NIPTtest? jeg er sykepleier så kan ordne blodprøvene
 
Fikk positiv test i dag.
Jeg er 3+4.
Jeg er 35 år og tenker derfor å ta NIPT test.

Hvor bestiller dere fra?


Hei,

jeg er 34 år og 9 uker idag, fyller 35 i November, ser det står flere steder at man kan ta NIPT så lenge man fyller 35 år innen termin.
Vet dere om jeg kan be legen hjelpe meg med dette? Eller er det jordmor ?
 
Back
Topp