Positiv test, så negativ test ... *forvirret*

Bkno9423762

Første møte med forumet
Hei!

Tok på lørdag en Rfsu test på morgenurin, denne var klart positiv ( Se bildevedlegg). Den ble positiv så og si med en gang, men ble blendahvit igjen etter noen minutter. Står i vedlegget at resultatet skal leses av innen 30 min.

Tok senere på dagen en CB digital test som lyste "ikke gravid" mot meg, og nå er jeg så forvirret.

Jeg skulle hatt mensen for ca. 10-12 dager siden, men den uteblir fortsatt,

Er det noen her som har fått falsk positiv test før? Eventuelt fått positiv test og så negativ senere på dagen?

Skal ta en ny i dag, men gruer meg voldsomt! Vi har prøvd i snart 3 år uten hell :(
DSC00035.JPG

CB tok du vel ikke på morgenurin, så kanskje det var derrfor den ikke ble positiv? Jeg hadde tatt en ny på morgenurin, og testen du har vedlegg av er jo kjempepositiv! Jeg har en venninne som tok 2 negative tester, så en positiv og så fikk hun enda en negativ. Hun ble så forvirret at hun gikk til legen for å få målt hcg - og har i dag en gutt på ett år :) lykke til, håper du har en liten spire!

Fooresten litt rart at testen ble hvit igjen etter noen minutter etter å ha vært positiv!?

Det er veldig mange her inne som anbefaler å holde seg unna Rfsu testene, da de har gitt mange falske positive resultater. :( Jeg har ikke prøvd den selv, men kommer ikke til å kjøpe den etter all omtalen jeg har lest her inne. Det er selvfølgelig mange som har fått riktig resultat med den også, så jeg ville anbefale deg å ta nye tester på morgenurin eller blodprøve hos fastlegen. Lykke til!

Tok CB testen på ettermiddagen samme dag, og rfsu sin på morgenurinen. Ble så utrolig skuffet da jeg tok CB-testen etter først og ha fått en positiv test på morgen :(

Jeg syntes også det var veldig rart at den positive testen ble hvit igjen etter noen minutter, det var da bare kontrollstreken som stod igjen .. Noen som har opplevd lignende?

Skal ta en ny test i dag, selv om jeg egetlig ikke tørr :(

Huff, da er jeg sikkert ikke gravid! Hvis denne type tester har dårlig omtale og andre har fått falske positive resultater.

Typisk min flaks.. :(

Huff, da er jeg sikkert ikke gravid! Hvis denne type tester har dårlig omtale og andre har fått falske positive resultater.

Typisk min flaks.. :(

Så lenge tr ikke har kommet kan det være du er gravid, ikke gi opp håpet selv om rfsu-testene har varierende omtale. :) Noen får sen hcg-stigning også, det kan være årsaken til at CB ikke ga positivt resultat enda (og CB var vel ikke på morgenurin).

Tok CB testen på ettermiddagen samme dag, og rfsu sin på morgenurinen. Ble så utrolig skuffet da jeg tok CB-testen etter først og ha fått en positiv test på morgen :(

Jeg syntes også det var veldig rart at den positive testen ble hvit igjen etter noen minutter, det var da bare kontrollstreken som stod igjen .. Noen som har opplevd lignende?

Skal ta en ny test i dag, selv om jeg egetlig ikke tørr :(

Jeg ville ventet til i morgen, så du kan ta på morgenurin. :)

Er ikke de digitale mye mindre sensitive enn de andre også? Og så i tillegg på ikke-morgen-urin?
Jeg ville tatt en ny i morgen tidlig ja :)

Takker for svar, jenter.:)

Jeg har spart på morgenurinen min, så jeg får vel komme meg på butikken og kjøpe en ny test for sikkerhetsskyld. Men tør ikke tro eller håpe noe som helst akkurat nå ...

Jeg har spart på morgenurinen min, så jeg får vel komme meg på butikken og kjøpe en ny test for sikkerhetsskyld. Men tør ikke tro eller håpe noe som helst akkurat nå ...

Lykke til! Og husk at uansett om enda en test viser negativ så er ikke håpet ute før tr kommer. :D

Husk at man skal vente i 5 minutter før resultatet skal avleses. Når en får "blurry" strek så er det mest sansynlig fargestoff/urin som flyter oppover testen.. Derfor den også forsvinner.. Lykke til med ny test :-)

Fikk du tatt en ny test?

:D

Back
Topp