positiv test... så hva???

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Fikk en svak positiv test i går, men skal ikke på sykehuset for blodprøve før på onsdag. Om den og er positiv hva skjer så? :-P hehe...
Ble litt usikker i dag, tok ny test og den var liksom ikke sterkere så er redd det er kjemisk...

Ingenting skjer da før du skal på første svangerskapskontroll. :)

Du må ta folat nå (og frem til du er ferdig med ammeperioden, minst), og passe på å spise sunt og bevege deg. :)

Gratulerer med spire i magen! :)

Fikk en svak positiv test i går, men skal ikke på sykehuset for blodprøve før på onsdag. Om den og er positiv hva skjer så? :-P hehe...
Ble litt usikker i dag, tok ny test og den var liksom ikke sterkere så er redd det er kjemisk...

Hvor hører du til? Regner med at du får time til tidlig UL :)

Hører til Haukeland. :-) Ja de andre gangene jeg har vært inne var det bare blodprøve og takk og adjø. Skal jeg da snakke med noen? Herlighet, jeg er så vant med at det ikke går at vi har ikke snakket om hva som skjer om det går.. hehe.. ;-)

Ingenting skjer da før du skal på første svangerskapskontroll. :)

Du må ta folat nå (og frem til du er ferdig med ammeperioden, minst), og passe på å spise sunt og bevege deg. :)

Gratulerer med spire i magen! :)

Takk for svar, og skulle sikkert forklart litt mer. Er ivf spire så er usikker på om det var sykehuset som ordner tidlig ul, eller om jeg skal ordne det selv. Blodprøve på onsdag, men lurte på hva andre hadde opplevd etter det. Folat har jeg allerede spist i noen år :-P

Hører til Haukeland. :) Ja de andre gangene jeg har vært inne var det bare blodprøve og takk og adjø. Skal jeg da snakke med noen? Herlighet, jeg er så vant med at det ikke går at vi har ikke snakket om hva som skjer om det går.. hehe.. ;-)

Takk for svar, og skulle sikkert forklart litt mer. Er ivf spire så er usikker på om det var sykehuset som ordner tidlig ul, eller om jeg skal ordne det selv. Blodprøve på onsdag, men lurte på hva andre hadde opplevd etter det. Folat har jeg allerede spist i noen år :p
Jeg sendte mail til sykehuset! De ba meg fortsette med folat, lutinus og blodfortynnende. Så sa de at jeg skulle bestille time hos "min vanlige" gynekolog som jeg har forholdt meg til under ivf:) var på tidlig uktralyd 7+3 og jeg fikk intrykk av at sykehuset hadde ringt å sagt at jeg kom til å bestille time og at de ville ha resultatet av undersøkelsen:) og gratulerer så mye med spire!:)

Men da avventer jeg til onsdag. Reiser uansett ut av landet til over helgen.. Så går dagene litt fortere, jeg får svar på prøve og tatt en ekstra test før jeg bestiller. Er jo tidlig ennå <3

Takk for svar :-)

Jeg sendte mail til sykehuset! De ba meg fortsette med folat, lutinus og blodfortynnende. Så sa de at jeg skulle bestille time hos "min vanlige" gynekolog som jeg har forholdt meg til under ivf:) var på tidlig uktralyd 7+3 og jeg fikk intrykk av at sykehuset hadde ringt å sagt at jeg kom til å bestille time og at de ville ha resultatet av undersøkelsen:) og gratulerer så mye med spire!:)

Er det ferskforsøk du hadde eller? Her er det frys i naturlig syklus, ICSI :-)

Er det ferskforsøk du hadde eller? Her er det frys i naturlig syklus, ICSI :)
Ja hadde fersk forsøk, ICSI :) Hvordan fungerer det med frys i naturlig syklus? Trenger du noen medisiner?:) Spør fordi det forhåpentligvis blir aktuelt ved søskenforsøk etterhvert:)

Det er normalt at det ikke blir så sterkere strek fra en dag til neste. Er jo 48 timers doblingstid eller noe slikt. :)

Hører til Haukeland. :) Ja de andre gangene jeg har vært inne var det bare blodprøve og takk og adjø. Skal jeg da snakke med noen? Herlighet, jeg er så vant med at det ikke går at vi har ikke snakket om hva som skjer om det går.. hehe.. ;-)

Takk for svar, og skulle sikkert forklart litt mer. Er ivf spire så er usikker på om det var sykehuset som ordner tidlig ul, eller om jeg skal ordne det selv. Blodprøve på onsdag, men lurte på hva andre hadde opplevd etter det. Folat har jeg allerede spist i noen år :p

Det var min feil, jeg så ikke hvilket forum jeg svarte på. :P

Masse lykke til med spiren! :D

Ja hadde fersk forsøk, ICSI :) Hvordan fungerer det med frys i naturlig syklus? Trenger du noen medisiner?:) Spør fordi det forhåpentligvis blir aktuelt ved søskenforsøk etterhvert:)

Her tester jeg etter eggløsning. Innsett 3-4 dager etter positivt utslag. I det jeg har satt inn begynner jeg på Lutinus, så det er eneste medisinen jeg går på. En mye lettere mental prosess når også medisinbruken er lav, samtidig er det ventetiden som har vært verst for meg :-P

Gratulerer med positiv test!

Jeg ringte inn til Ullevål på testdatoen, og da fikk jeg time til ultralyd i uke 8 pr telefon.

Her sparker frysegullet for full guffe nå! Sprøtt at det går an, men det gjør det :-)

Gratulerer med positiv test!

Jeg ringte inn til Ullevål på testdatoen, og da fikk jeg time til ultralyd i uke 8 pr telefon.

Her sparker frysegullet for full guffe nå! Sprøtt at det går an, men det gjør det :)
Takk, er fremdeles litt nevøs da det er veldig tidlig, men har begynt å håpe <3 Her må jeg vente på blodprøve uansett tydeligvis...

Vi fikk ingen oppfølging uten om 1 TUL i uke 7. Så skal du til jordmor/lege i uke 12 å ta noen blodprøver , så er det ikke så mye mer di første ukene, jeg følte meg veldig alene og engstelig! Ingen hadde fortalt meg hvordan det egentlig var. Men du får tettere oppfølging når du kommer lengre ut i svangerskape . Bare prøv å tenk posetivt! Hold deg opptatt viss formen er fin;) og nyt de! Du er gravid gratulerer

Takk, ja kommer nok til å gå noe privat om jeg føler behovet. Orker ikke går rundt og bekymre meg :-)

Lurer og på hvordan det er da jeg er konisert og hadde sf ved forrige svangerskap. Dette gjør vel at jeg bør ha tettere oppfølging etterhvert...

Dette vet jeg ingenting om, men viss du forteller til feks legen din eller evt ringer til sykehuse og forteller at du er nervøs så vil di nok ta deg inn til kontroll;) eller du evt får tilbud om samtale med jordmor;) det hjelper og bare snakke med noen som du føler deg trygg på:)

Jeg hadde også svangerskapsforgiftning forrige svangerskap, men får ikke tettere oppfølging av den grunn.

Jeg hadde også svangerskapsforgiftning forrige svangerskap, men får ikke tettere oppfølging av den grunn.
Man får vel det kanskje når man er over 20 uker? Håper du slipper unna denne gangen! :-)

Takk, ja kommer nok til å gå noe privat om jeg føler behovet. Orker ikke går rundt og bekymre meg :)

Lurer og på hvordan det er da jeg er konisert og hadde sf ved forrige svangerskap. Dette gjør vel at jeg bør ha tettere oppfølging etterhvert...
Jeg skal inn til ekstra ultralyder etter uke 20 hvor de skal ha en eller annen måling av navlestrengen, dersom jeg blir gravid igjen.

Jeg skal inn til ekstra ultralyder etter uke 20 hvor de skal ha en eller annen måling av navlestrengen, dersom jeg blir gravid igjen.
Hva var det som skjedde sist da? her hadde mini 3 ganger så lang navlestreng og det skapte mye problemer og dramatikk under fødselen.:wideyed:

Back
Topp