Positiv test - men ingenting på ultralyd

Mammatil3❤

Andre møte med forumet
Med fare for dumt spørsmål.
Etter ganske nøyaktige utregninger så skal jeg være 5+1 idag. I går var jeg på helsesjekk med ultralyd og nevnte graviditet. Han sa da at han ikke kunne se noe antydning til graviditet og de burde kunne se noe fra uke 4? Vanlig ultralyd, ikke innvendig. Jeg ble usikker og måtte ta en ny test som viste fortsatt Gravid, 2-3 uker.
Noen erfaringer fra andre? :)
 
Jeg tror det er altfor tidlig å se noe som helst ved utvendig ul. Må nok ha innvendig ul for å se noe så tidlig.
 
Enig med Mo9que, tror nok man må ha innvendig UL for å se noe så tidlig. Rart at du fikk den beskjeden..
 
Sniker

Om man kan se noe som helst på utvendig ul da er jeg usikker på og vil ihvertfall være avhengig av veldig god maskin og erfaren som utfører ul.
Er du sikker på EL eller har du regnet fra siste mens?
Kan også være veldig vesentlig så tidlig.
Hjertet begynner å slå tre uker etter befruktning (tilsvarer 5+1 med EL på dag 14).
 
Uke 6 så de heller ingenting hos meg på utvendig. Men han kunne høre hjertet. Jeg er 7+1 idag og skal ta utvendig idag også. Får se hvordan det går. Men altså uke 5 ser de neppe noe som helst når de heller ikke så noe hos meg uke 6. Han fant plommesekken bare hos meg uke 6..
 
Sniker

Jeg tok utvendig i uke 7 og kunne ikke se noe. Jeg ble nervøs og bestilte innvendig ultralyd privat 7+2, og der var det en liten levende bønne med bankende hjerte :happy:
 
Jeg var hos Gyn, han hadde både utvendig og innvendig ul apparater, dette var i uke 8. (Forje svangerskap)
Han ville ta innvendig for da kommer man nærmere og kan se bedre om det er noe liv.
Så ville nåk tatt innvendig så tidelig :) Du har nåk en spire i magen din Skal du se❤️
 
Med fare for dumt spørsmål.
Etter ganske nøyaktige utregninger så skal jeg være 5+1 idag. I går var jeg på helsesjekk med ultralyd og nevnte graviditet. Han sa da at han ikke kunne se noe antydning til graviditet og de burde kunne se noe fra uke 4? Vanlig ultralyd, ikke innvendig. Jeg ble usikker og måtte ta en ny test som viste fortsatt Gravid, 2-3 uker.
Noen erfaringer fra andre? :)

Det er for tidlig :) ja, noen gå
Får se ved innvendig ultralyd, men det er ikke unormalt at man ikke ser noe. Har opplevd ikke å se hjerte slå så sent som 6+2, men uka etter så vi det slå.
 
Jeg var hos Gyn, han hadde både utvendig og innvendig ul apparater, dette var i uke 8. (Forje svangerskap)
Han ville ta innvendig for da kommer man nærmere og kan se bedre om det er noe liv.
Så ville nåk tatt innvendig så tidelig :) Du har nåk en spire i magen din Skal du se❤️
 
Back
Topp