Positiv test med nr.5 og full av angst

Bkno8398430

Andre møte med forumet
Hei.

Ønsker bare å høre litt erfaringer og tanker, som kanskje roer angsten min litt..

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid med nr.5. Har 4 friske barn i alderen 6-10.

Det var planlagt, men veldig overveldende når to streker lyste mot meg... Mange tanker om jeg er egoistisk og "ødlegger" det fine vi har med å få en baby når de andre er store og selvstendige, om barnet kan være sykt, om noe kan skje med meg osv....

Jeg har hatt et større ønske enn mannen, og syntest derfor det er ekstra vanskelig at jeg faktisk har disse tankene når det er jeg som har masa mest om det..

Blir veldig glad om noen kan svare meg❤
Alt av telefoner er jo stengt på helg..

Det er jo overveldende å bli gravid igjen, men du vet jo godt hva du går til og nå har du i tillegg 4 gode hjelpere fra før :) tror det første «sjokket» bare må roe seg og så vil du nok glede deg ❤️ Lykke til :)

Sånn blir det. Man får lyst på en til, får litt panikk når man faktisk blir gravid, og det kan jo vare lenge den følelsen. Fikk min tredje i fjor, og bare noen uker før fødsel var jeg på et kjøpesenter der det var en liten hylende baby, og jeg grøsset av tanken på at det snart ville være meg med en slik liten en. Men ungen kom og det var selvfølgelig helt rett å få en til en. Og nå kjenner jeg enda en gang at jeg har lyst på en til en gang i framtiden. Hvis vi bestemmer oss for det vil det likevel alltid være tvil om det er det rette for oss og de tre vi har fra før. Men så snart ungen er ute er all tvil og usikkerhet borte.

Hei.

Ønsker bare å høre litt erfaringer og tanker, som kanskje roer angsten min litt..

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid med nr.5. Har 4 friske barn i alderen 6-10.

Det var planlagt, men veldig overveldende når to streker lyste mot meg... Mange tanker om jeg er egoistisk og "ødlegger" det fine vi har med å få en baby når de andre er store og selvstendige, om barnet kan være sykt, om noe kan skje med meg osv....

Jeg har hatt et større ønske enn mannen, og syntest derfor det er ekstra vanskelig at jeg faktisk har disse tankene når det er jeg som har masa mest om det..

Blir veldig glad om noen kan svare meg❤
Alt av telefoner er jo stengt på helg..
Ikke helt samme erfaring, men ble uventa gravid med nummer 3 litt tidligere enn planlagt (for å si det mildt). Veldig mange tunge tanker knytta til alt, selv om babyen var ønska på en måte. Jeg vil anbefale deg å be om jordmortime så fort som mulig, da har du en veldig god samtalepartner som garantert har opplevd dette før.

Hei! Ble uventet gravid i september med nr 4.. Har tenkt mange av de samme tankene som deg, og kan forsatt bli litt skremt når jeg tenker på om dette blir en kolikkunge, sykt barn da jeg har høyt stoffskifte, søskensjalusi og stor aldersforskjell++.
Mine er 13, snart 9 og 3 år når mini kommer.
Men så husker jeg på all gleden, babyboblen jeg snart er i, med første smil , gripe etter leke++. Tenk at jeg trolig får følge alle 4 videre i livene sine :love7 = Gleder meg mye mer enn jeg kvir meg.
I morgen er det mandag, da kan du ringe og be om time hos jordmor snarest mulig. Det gjorde jeg, fikk en god og fin samtale :)

Back
Topp