Positiv test, hva nå?

Mamma_s

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Marslykke 2016
Hei!
For to uker siden testet jeg positiv, har testet flere ganger etter det og tok på lørdag digital test som viste 3+. Har selv regnet frem til at termin er rundt 24 mars, og er ifølge BVgravid appen 6+3 idag ❤️

Skal man kontakte lege eller jordmor? Og når bør man gjøre det? Er første gang jeg er gravid så er ganske blank på hvor og når jeg skal gå vidre med dette..

Velkommen! :-) Førstegangs her og, jeg kontaktet lege ganske ned en gang siden jeg hadde mye spm osv. Men er vanlig å ha første svangerskapskontroll mellom uke 8-12. De fleste har vel rundt uke 10. ;-)

Takk for svar! Har også så mange spm, sååå mye spennende i vente :D gleder meg allerede til å se lille på UL!
Ringte du og bestillte time eller ringte du og fikk "hastetime" samme dag? :) Bynner på jobb igjen på mandag etter ferie, å skulle vell egentlig ha fått den legetimen før det siden jeg ikke har mulighet til å ta meg fri fra jobb..

Takk for svar! Har også så mange spm, sååå mye spennende i vente :D gleder meg allerede til å se lille på UL!
Ringte du og bestillte time eller ringte du og fikk "hastetime" samme dag? :) Bynner på jobb igjen på mandag etter ferie, å skulle vell egentlig ha fått den legetimen før det siden jeg ikke har mulighet til å ta meg fri fra jobb..
Jeg ringte å sa jeg kunne tenkt neg en time så fort som mulig grunnet arbeidstilstanden min (mye farlige kjemikalier og uv strålinger og magbetisme ++) mener jeg fikk time samme dag, men jeg var kun 3+6da jeg var hos lege første gang :-) hadde første svangerskapskontroll idag 8+5, p rar blodprøvene i uke 12 :-)

Gratulerer med spiren, og velkommen til oss. :)

Så lenge det ikke er noe spesielt med din helsetilstand eller arbeidsplass har du første svangerskapskontroll rundt uke 12, vanligvis hos lege. Der får du info om kontrollene videre.

Sett deg inn i hva du bør unngå å spise som gravid, og lev ellers som normalt. :)

Okei :) får ringe imorgen da! Jobber også med en del kjemikalier, så kan være greit å høre hva de sier da :) takk for svar :D

Du har rett på fri fra jobb for å gå til legen :-)

Gratulerer så mye :) husk å ta folat hvis du ikke allerede gjør det :) og dette forumet er det perfekte sted for folk med masse spørsmål :D velkommen hit :)

Velkommen i marsgruppa ;) jeg er også førstegangs og har termin 24.mars :) jeg har tenkt å ringe legen neste uke og se om jeg kan få time når jeg nærmer meg uke 12 :)

Back
Topp