Positiv test...hva nå?

• Trådstarter Trådstarter JuniSpireGammel
  • Opprettet Opprettet
J

JuniSpireGammel

Guest
Jeg er rett og slett litt rådvill oppi hele gleden her! Så jeg må spørre dere andre her..

Når kontakter dere lege?

Jeg har vært på privat klinikk for utredelse av ufrivillig barnløshet.. og jeg sendte en mail dit da jeg ble litt usikker på hva jeg gjør nå og ikke minst HVOR.

Svaret jeg fikk var dette :

God morgen xx!

Så hyggelig å høre at du er gravid :o) Vi gleder oss med deg!

Det vi vil anbefale er at du bestiller en time hos xx for en tidlig kontroll . Da får du for det første all den informasjonen du trenger samt en bekreftelse på at alt er i orden. Dette kan være greit å gjøre etter ca 6 uker, da kan hjerteaktivitet sees med en innvendig ultralyd.

For dette tar du kontakt med oss pr. telefon xx.

Med vennlig hilsen

xx

Men jeg er usikker på om det er der jeg skal gå gjennom hele svangerskapet...!? Burde jeg ikke gå hos fastlegen kanskje? Kan man gjøre en kombinasjon av disse ?

Alt for mange ting jeg ikke vet her nå føler jeg.. og jeg er ikke veldig glad i å ikke ha kontroll ;) hehe..

Så mitt spørsmål er egentlig ; hva, hvor og når skal dere gjøre "ting" ?

Jeg bestiller ikke time hos fastlegen før i uke 12, så går jeg til jordmor etter det og fastlege ved behov. Jeg vet at fastlegen min ikke tar imot gravide før uke 12 uten spesifik grunn.

Jeg skal ha time hos gynekologen min i uke 7 for å se at hjertet slår, for hun skal søke fødeplass for meg på riksen der hun jobber til vanlig. Jeg skal ikke gå til henne gjennom svangerskapet, det blir unødvendig bruk av penger....

Jeg tolker egentlig det samme for deg som for meg, at du tar en kontroll der, og så fikser du resten hos fastlege og jordmor.

Takk for svar  :) Jeg bestiller time hos gynekologen (de jeg har fått mail fra) for tidlig UL og tar nok resten hos fastlegen.. Merker det er litt mye å tenke på som gravid for første gang...hehe..

Jeg har ikke kontaktet legen før ca uke 10-12 tidligere. Men jeg ønsker tidlig ul denne gangen siden testen viste lenger på vei, enn jeg tror jeg er. Så skal inn allerede neste uke for en kontroll og videre henvisning til tidlig ul..
Etter det blir det kontroll hos legen fra ca uke 12 og utover. Her er det vanlig å gå annenhver gang til lege og jordmor. :)

Jeg venter til etter uke 12 om ikke lenger... 

Men vet om mange som vil lenge før, greit det og ;)

Skal til lege nå til uke, får tett oppfølging, mye nerver rundt sv.skapet, redd for å miste igjen. så blir ul i uke 7 ca og kanskje en til før uke tolv og lege og jordmor oppfølging fra uke tolv :-)

Takk for mange svar!
Jeg ringte spesialisten jeg har vært i kontakt med tidliger, og hun ville ha meg inn ganske snart for å både ta en prat og sjekke ting og tang.. så fikk time neste tirsdag.. (6 + 4) Så da får vi se..! Jeg kan fortsatt ikke fatte at det bor noen der inne så skal bli deilig å få noen som kan dette til å "se etter" :)

Back
Topp