Positiv test hjemme, negativ hos legen? :(

B

Bkno5547082

Guest
Hei alle sammen.
Takk lov for slike sider, jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre enn å skrive til dere å håpe noen har svaret.
Jeg skulle ha mens sist uke, testet positivt torsdag (2 svake streker) Lørdag slo det ut på clearblue digitale testen som viste "Positiv 1-2". Det stemte med menstruasjonen. Jeg har hatt magesmerter i 2 uker, murring, stikking og kramper. Ingen blødninger. I dag reiser jeg til legen for å snakke om trening og svangerskap. Hun sier at testen min er desverre negativ, jeg forstår ingenting og hun sier vi skal ta en blodprøve som jeg får svar på i morgen (!) Jeg gråter hele veien hjem, men stikker innom butikken å kjøper graviditetstest for å bevise dem feil. Testen slår ut negativt :( Jeg føler meg heller ikke lenger gravid. Ingen ømme pupper, ingen magesmerter. Hva har skjedd? Jeg har et så stort håp om at legen sier jeg er gravid i morgen, men jeg vet vel at det ikke er sant :( Bør jeg si til legen i morgen at jeg må ha en UL? Eller utskraping? Kan MA komme så tidlig som uke 4+5? Unnskyld mange spørsmål. Er så ifra meg :(

Hei alle sammen.
Takk lov for slike sider, jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre enn å skrive til dere å håpe noen har svaret.
Jeg skulle ha mens sist uke, testet positivt torsdag (2 svake streker) Lørdag slo det ut på clearblue digitale testen som viste "Positiv 1-2". Det stemte med menstruasjonen. Jeg har hatt magesmerter i 2 uker, murring, stikking og kramper. Ingen blødninger. I dag reiser jeg til legen for å snakke om trening og svangerskap. Hun sier at testen min er desverre negativ, jeg forstår ingenting og hun sier vi skal ta en blodprøve som jeg får svar på i morgen (!) Jeg gråter hele veien hjem, men stikker innom butikken å kjøper graviditetstest for å bevise dem feil. Testen slår ut negativt :( Jeg føler meg heller ikke lenger gravid. Ingen ømme pupper, ingen magesmerter. Hva har skjedd? Jeg har et så stort håp om at legen sier jeg er gravid i morgen, men jeg vet vel at det ikke er sant :( Bør jeg si til legen i morgen at jeg må ha en UL? Eller utskraping? Kan MA komme så tidlig som uke 4+5? Unnskyld mange spørsmål. Er så ifra meg :(

Det høres dessverre ut som en kjemisk graviditet. Det skjer når svangerskapet stopper før uke 5. Først etter uke 5 blir det omtalt som SA eller MA. Trist å høre om det skulle være slik, men så skjer det i hvertfall tidlig, kontra i uke 12 F. Eks, om det kan være en liten trøst.
Dette betyr at du kan bli gravid, og at du kan bli det igjen :)
Stor klem ❤️

Uff :( Jeg har lest litt om det, og tenkte at det kanskje kunne ha vært det. Eneste jeg syntes er merkelig er at jeg ikke har fått noen blødninger enda, det er en 1 uke siden jeg skulle ha hatt den. Jeg håper det ikke tar altfor lang tid til testen blir positiv igjen, på ordentlig :/ Takk for svar <3

Uff :( Jeg har lest litt om det, og tenkte at det kanskje kunne ha vært det. Eneste jeg syntes er merkelig er at jeg ikke har fått noen blødninger enda, det er en 1 uke siden jeg skulle ha hatt den. Jeg håper det ikke tar altfor lang tid til testen blir positiv igjen, på ordentlig :/ Takk for svar <3

Da kommer det kanskje snart, også vil det sikkert ikke være lenge til du er gravid igjen ❤️

Legen ville jeg skulle komme dit idag. De kunne ikke si med sikkerhet at jeg ikke var gravid (!!) blodprøven viste 17 (det er utrolig lavt) mensen har ikke kommet enda, selv 8 dager etter forventet. Får svar på dagens blodprøve imorgen. Forstår ingenting :(

Legen ville jeg skulle komme dit idag. De kunne ikke si ned sikkerhet at jeg ikke var gravid (!!) blodprøven viste 17 (det er utrolig lavt) mensen har ikke kommet enda, selv 8 dager etter forventet. Får svar på dagens blodprøve imorgen. Forstår ingenting :(

Uff da. Å gå i slik uvitenhet må være helt forferdelig. Sender en klem og håper vi får høre positive svar i morgen. <3

Har nettopp opplevd det samme.. Jeg fikk lavt blodtrykk, dro til legen og tok blodprøve, og målte også hcg i prøven. Blodprøven viste positiv. Jeg dro tilbake og tok test noen dager etterpå, da hadde ikke hcg steget dessverre. Jeg begynte å blø sammekveld, mens var "forsinket" en uke.

Legen min sa dette som hjalp hvert fall meg veldig: det var tilfeldig at jeg fant ut av dette, det finnes svangerskap som aldri bli oppdaget fordi man kun registrerer en forsinket mens. Dette er helt naturlig, og veldig mange som opplever kjemisk, enten ved at man har funnet det ut via test, eller at man har mensen forsinket den mnd. Det er noe feil fra start av når dette skjer. Det er ingenting en kan gjøre noe med.

Jeg har veldig tro på det sistnevnte, at det er noe "defekt"/mismatch som gjør at det ikke er forenlig med et fullgått svangerskap.
Det er veldig synd egentlig å oppdage en graviditet for så å oppleve "kjemisk abort", jeg skulle gjerne vært uten. Men dere får nesten bare trøste dere med at det skjedde såpass tidlig, og ikke senere i svangerskapet. Det gjør hvert fall jeg. Også stå på videre, så får du nok en knallstrek snart. <3

Går gjennom akkuratt det samme.. Fikk positive tester for 2 dager siden, i dag var dem bare negative.. Ikke mye kjekt.. :( Er nok kjemisk graviditet..

Back
Topp