Positiv test hjemme, men negativ hos lege

Lillemyyyy

Flørter med forumet
Okey, nå holder jeg faktisk på å bli helt sprø... Har opplevd tre spontanaborter det siste året. Men er (kanskje??) gravid for fjerde gang nå!
Jeg har IKM i dag.
8 DPO begynte jeg å få ømme boobs, og flere andre graviditetstegn. Begynte å teste med «babyplan tidlig» 7 DPO. 12 DPO fikk jeg første antydning til positiv test (veldig svak strek).
11 DPO: negativ ClearBlue digital.
13 DPO: negativ ClearBlue digital.
15 DPO: POSITIV clearblue digital.

15 DPO (altså i dag) får jeg da en positiv CB digital, og en suuuupersvak «babyplan tidlig» (se bilde nedenfor). Ringer da legen for å få tatt blodprøver for å måle hcg-nivået og en eventuell stigning (dette pga mine tidligere spontanaborter). Tar TO graviditetstester hos legen, og begge er negative???? (Se bilde nedenfor. De to nederste er fra legekontoret). Jeg spør legen hvor høy følsomhet den testen har, han svarer bare med «veldig». Og han konkluderer med at jeg IKKE er gravid, og at det ikke er vits å ta blodprøve heller. Enda jeg informerer han om mine positive tester hjemme. Han spør forøvrig heller ikke om når jeg forventer mensen eller noe.

Livmortappen virker langt bak og lukket. Jeg har fortsatt graviditetssymptomer. Jeg hadde en liten blødning som varte noen dager fra ca 6 DPO (mulig festeblødning?). Men har ingen spor av blod nå.

Noen her som vet hvor sensitiv disse testene på legekontoret er?
Som jeg har forstått har CB digital en følsomhet på 25 mlu, og «babyplan tidlig» har 10 mlu.
Hvorfor får jeg så svak «babyplan tidlig», hvis den er mest følsom?
Kan det være at det går til f... igjen?
Noen som har noe som helst erfaring, råd o.l. innenfor noe av dette? Jeg ønsker både solskinnshistorier, og harde fakta!! Bare fortell helt 100% ærlig hva dere tror :nailbiting:

Sorry for superlangt innlegg! :Heartbigred
 

Vedlegg

  • 913AF5B0-C1EE-43AD-9242-C559C5692B67.jpeg
    913AF5B0-C1EE-43AD-9242-C559C5692B67.jpeg
    233,7 KB · Visninger: 93
Det var ei inne her på forumet som det skjedde nøyaktig det samme med her i høst. Og hun var gravid, det var bare at testene hos legen var så ufølsomme.
 
Jeg tipper at legetestene er litt mindre sensitive, samt at urinprøven din kanskje ikke var optimal(?).
 
Jeg ville ventet noen dager, så testet på nytt. Du har jo fått utslag på 2 helt ulike tester og må nesten derfor ha hcg i kroppen.
 
Var urinprøven på legekontoret morgenurin? Hvis det bare var en tilfeldig urinprøve, kan det jo godt hende at det ikke var nok hCG i urinen. Disse testene fra ditt legekontor har forøvrig en sensitivitet på 25 mIU/ml.

Test på nytt i morgen på morgenurin.
 
Jeg titter innom fra januar 19 og brukte kun babyplan sine under prøving. Jeg testet ikke positivt før 13 dpo med de enda de skal være super følsom, testen var veldig svak positiv. Ca.15 dpo fikk jeg 1-2 på cbd (første gang jeg prøvde). babyplan sine var fortsatt svak, men en smule sterkere for hver dag. På oul ble jeg i tillegg flyttet frem 5 dager. Skal vel frem til at babyplan sine ikke er så følsom som de skal ha det tilo_O lykke til:D
 
Sniker fra juli er en på min termingruppe som opplevde det samme med testene på legekontoret etter å ha testet posetiv hjemme. Ho er gravid enda. Så ville ventet noen dager å testet igjen og vist da fremdeles posetiv kontakt legen igjen og pass på å få tatt test på morgenurin
 
Okey, nå holder jeg faktisk på å bli helt sprø... Har opplevd tre spontanaborter det siste året. Men er (kanskje??) gravid for fjerde gang nå!
Jeg har IKM i dag.
8 DPO begynte jeg å få ømme boobs, og flere andre graviditetstegn. Begynte å teste med «babyplan tidlig» 7 DPO. 12 DPO fikk jeg første antydning til positiv test (veldig svak strek).
11 DPO: negativ ClearBlue digital.
13 DPO: negativ ClearBlue digital.
15 DPO: POSITIV clearblue digital.

15 DPO (altså i dag) får jeg da en positiv CB digital, og en suuuupersvak «babyplan tidlig» (se bilde nedenfor). Ringer da legen for å få tatt blodprøver for å måle hcg-nivået og en eventuell stigning (dette pga mine tidligere spontanaborter). Tar TO graviditetstester hos legen, og begge er negative???? (Se bilde nedenfor. De to nederste er fra legekontoret). Jeg spør legen hvor høy følsomhet den testen har, han svarer bare med «veldig». Og han konkluderer med at jeg IKKE er gravid, og at det ikke er vits å ta blodprøve heller. Enda jeg informerer han om mine positive tester hjemme. Han spør forøvrig heller ikke om når jeg forventer mensen eller noe.

Livmortappen virker langt bak og lukket. Jeg har fortsatt graviditetssymptomer. Jeg hadde en liten blødning som varte noen dager fra ca 6 DPO (mulig festeblødning?). Men har ingen spor av blod nå.

Noen her som vet hvor sensitiv disse testene på legekontoret er?
Som jeg har forstått har CB digital en følsomhet på 25 mlu, og «babyplan tidlig» har 10 mlu.
Hvorfor får jeg så svak «babyplan tidlig», hvis den er mest følsom?
Kan det være at det går til f... igjen?
Noen som har noe som helst erfaring, råd o.l. innenfor noe av dette? Jeg ønsker både solskinnshistorier, og harde fakta!! Bare fortell helt 100% ærlig hva dere tror :nailbiting:

Sorry for superlangt innlegg! :Heartbigred

Korleis går det?
Testa noko meir??
 
Jeg har aldri fått positiv urin test hos legen, så jeg er spent på timen på fredag, jeg tror det er pga veske bare går rett igjennom meg når jeg er gravid og jeg drikke mer enn vanlig. Men første graviditeten var blodprøve veldig positiv og urin neg.
 
Back
Topp