Positiv test etter SA - erfaringer

Sandwich

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Augustbarna2024
Hei alle fine damer!
25. januar fikk jeg bekreftet SA, både med ultralyd (ikke noe særlig igjen der i følge gynekolog) og blodprøve samme dag. Svaret på blodprøven var: "Nivået av svangerskapshormon er veldig lavt og dette er en komplett spontan abort". Jeg var 7+2 i følge Preglife-appen. Jeg sluttet å blø 31. januar. Eneste symptom jeg hadde på graviditet var vondt i puppene, dette forsvant ganske fort.

Jordmor sa på konsultasjon etterpå at mens bør komme tilbake ganske raskt, hvis ikke ta kontakt med legen igjen.
Jeg har ikke fått mensen, men jeg har fått ganske vondt i puppene igjen. Det har vært over gjennomsnitt med ligging i februar, for å være ærlig, sikkert noe hormoner og litt trøst der ;) . Derfor tok jeg en test i går, midt på dagen. Den var veeeeldig svak (men hvis der var koronatest hadde jeg ansett den som positivt :p ), så jeg tok en til i dag med morgenurin. Den er ikke knallblå den heller, men tydelig der og sterkere enn i går.

Så nå sitter jeg her og vet liksom ikke om jeg skal være fornøyd eller litt mer på gjerdet? Jeg må vel enten til legen for å teste, eller vente på mens, eller ta feks en hjemmetest om en uke igjen eller noe?
 
Om du får positiv test etter SA kan det være rester igjen, eller hcg hormonet henger igjen. Jeg ville hørt med legen siden det er gått en stund.
 
Så trist å høre at du mistet, det er så vondt :Heartred Du har ikke tatt g-test tidligere ila denne prosessen som har vært negativ? Hvis ikke er det vanskelig å vite siden hcg kan henge igjen en god stund. Ser du skriver de sa at hcg var lavt, men vanskelig å vite hva de legger i det. Hvis legekontoret bruker fürst kan du evt logge inn der og sjekke blodprøvesvar. Så hvis jeg var deg ville jeg enten tatt en ny blodprøve (to stk med 48t mellomrom), eller fortsatt å teste for å se om det blir sterkere eller svakere over noen dager. Hcg fordobles jo vanligvis ca hver 48 t, så du burde ha et mer tydelig svar om 2-4 dager fra nå tenker jeg :) Krysser fingrene for at det er en ny spire der da!! :love2
 
Så trist å høre at du mistet, det er så vondt :Heartred Du har ikke tatt g-test tidligere ila denne prosessen som har vært negativ? Hvis ikke er det vanskelig å vite siden hcg kan henge igjen en god stund. Ser du skriver de sa at hcg var lavt, men vanskelig å vite hva de legger i det. Hvis legekontoret bruker fürst kan du evt logge inn der og sjekke blodprøvesvar. Så hvis jeg var deg ville jeg enten tatt en ny blodprøve (to stk med 48t mellomrom), eller fortsatt å teste for å se om det blir sterkere eller svakere over noen dager. Hcg fordobles jo vanligvis ca hver 48 t, så du burde ha et mer tydelig svar om 2-4 dager fra nå tenker jeg :) Krysser fingrene for at det er en ny spire der da!! :love2
Takk for det!
Ja, det var faktisk overraskende kjipt å miste, jeg trodde kanskje på forhånd at jeg kom til å ta det mer "rasjonelt" siden sjansen er jo stor! Men da fikk vi jo kjent på at vi begge var veldig glad for positiv test og at vi vil det her. Så vi er klar for å prøve igjen!

Syns det er frustrerende at det ikke finnes noe klar svar, det kan være begge deler.. Så jeg vet at det blir mest spekulasjon å spørre her, men litt fint å få prata om det uansett. Skal prøve å finne ut det med furst!

Jeg har masse tester, så jeg tenker jeg går for å teste noen ganger til hjemme. Vet ikke om jeg orker å styre med to legetimer hvis det kan være sannsynlig å klare å finne ut av det selv?
 
Jeg skjønner så godt hva du mener. Kjente på det samme selv. Synes det var så brutalt å bli revet ut av den lille gravidbobla, men finner definitivt ut at det er riktig da! Man må bare prøve igjen og håpe det går bra neste gang :Heartred

Ja, det er mye frustrasjon og synsing rundt en sånn prosess. Hjelper å ventilere som du sier. Dette forumet har vært til god hjelp for meg etter jeg mistet.
Hadde testet hjemme jeg også om jeg var deg. Er du gravid så vil jo den streken bli sterkere innen forholdsvis kort tid! Er den like svak om en uke kan du jo heller kontakte gyn/lege da mtp evt rester.
 
Måtte bruke sånn strimmeltest og den er jo ikke helt lik som den jeg brukte i går, men de har jeg mange av så da har jeg greit grunnlag for å sammenligne i alle fall. Var strek der i dag også, ganske lik som i går og tydeligere enn lørdag (men som sagt - da var det ikke morgenurin, så det legger jeg ikke så mye i).

Nei, kanskje jeg bare skulle tatt blodprøver, så får jeg avklart. Er bedre å vite ja/nei enn å spekulere så fælt..
 
Måtte bruke sånn strimmeltest og den er jo ikke helt lik som den jeg brukte i går, men de har jeg mange av så da har jeg greit grunnlag for å sammenligne i alle fall. Var strek der i dag også, ganske lik som i går og tydeligere enn lørdag (men som sagt - da var det ikke morgenurin, så det legger jeg ikke så mye i).

Nei, kanskje jeg bare skulle tatt blodprøver, så får jeg avklart. Er bedre å vite ja/nei enn å spekulere så fælt..
Ah, skjønner! Så vanskelig å si altså. Det er slitsomt å spekulere på den måten!! Tips: De har fürst drop in enkelte plasser i landet, det er bare å møte opp der for å ta blodprøver uten henvisning.
 
Måtte bruke sånn strimmeltest og den er jo ikke helt lik som den jeg brukte i går, men de har jeg mange av så da har jeg greit grunnlag for å sammenligne i alle fall. Var strek der i dag også, ganske lik som i går og tydeligere enn lørdag (men som sagt - da var det ikke morgenurin, så det legger jeg ikke så mye i).

Nei, kanskje jeg bare skulle tatt blodprøver, så får jeg avklart. Er bedre å vite ja/nei enn å spekulere så fælt..
Du kan enten:. Ta blodprøve å sjekke hcg mellom to dager om den har steget.
Eller: sjekke med G-tester over noen dager å se om de blir sterkere.

Håper for deg at du er gravid igjen :Heartbigred:Heartbigred
 
Du kan enten:. Ta blodprøve å sjekke hcg mellom to dager om den har steget.
Eller: sjekke med G-tester over noen dager å se om de blir sterkere.

Håper for deg at du er gravid igjen :Heartbigred:Heartbigred
Jeg tror jeg må krype til korset og dra innom legekontoret i morgen og se om de kan ta prøve, for i går var den veldig svak igjen, men i dag tydeligere. ‍♀️ Det skal vel ikke ha noe å si om man bruker typ billigtester med ti i pakka eller dyrere, det slår vel ut likt på det nivået som er der?

Det er fem uker og to dager siden jeg var ferdig å blø, og i følge jordmor jeg var hos skulle jeg uansett ta kontakt med legen hvis jeg ikke hadde fått mensen rundt nå.
 
Jeg tror jeg må krype til korset og dra innom legekontoret i morgen og se om de kan ta prøve, for i går var den veldig svak igjen, men i dag tydeligere. ‍♀️ Det skal vel ikke ha noe å si om man bruker typ billigtester med ti i pakka eller dyrere, det slår vel ut likt på det nivået som er der?

Det er fem uker og to dager siden jeg var ferdig å blø, og i følge jordmor jeg var hos skulle jeg uansett ta kontakt med legen hvis jeg ikke hadde fått mensen rundt nå.
Det kan være forskjellig hvordan testene slår ut ut ifra hvilke tester det er. Fordi de forskjellige testene har forskjellig sensitivitet. Jeg hadde en SA i starten av januar og min syklus ble da på 34 dager, så litt lengre enn min vanlige syklus. Men med MA hadde jeg ca 6 uker før mensen kom igjen. Så det kan være veldig forskjellig. Hvor lange sykluser har du til vanlig? Jeg fikk også beskjed at om graviditetstest var positiv etter 5 uker så skulle jeg komme inn for sjekk. Om du opplever at testene dine øker i styrke ville jeg absolutt tolket det som gravid. Men om det er litt på og av Kan det være rester. Det beste svaret får du hos legen ja. Håper for deg :Heartbigred
 
Jeg hadde en senabort I desember, og fikk sterk positiv test 5 uker senere og det viste seg at jeg var gravid.
Tidligere etter MA hadde jeg svak positivtest i lang tid I etterkant. Dette var rester. Etter flere mnd med uregelmessig mens(har vanligvis veldig stabil syklus) ordnet kroppen opp av seg selv. Alternativet hadde nok vett utskrapning, men ifølge legen min var det såpass lite at kroppen kom til å ordne opp selv, selv om det tok litt lengre tid❤️
Sender deg en klem! Uvisshet kan ofte være det verste!
 
Jeg tror jeg må krype til korset og dra innom legekontoret i morgen og se om de kan ta prøve, for i går var den veldig svak igjen, men i dag tydeligere. ‍♀️ Det skal vel ikke ha noe å si om man bruker typ billigtester med ti i pakka eller dyrere, det slår vel ut likt på det nivået som er der?

Det er fem uker og to dager siden jeg var ferdig å blø, og i følge jordmor jeg var hos skulle jeg uansett ta kontakt med legen hvis jeg ikke hadde fått mensen rundt nå.
Min hcg steg igjen pga rester, så jeg ville bare bedt om blodprøve.
 
Jeg tok blodprøve på fredag og får svar antakeligvis på tirsdag. Skal oppdatere dere! Kjipt at det kan henge igjen så lenge altså.. Det blir veldig uavklart.
 
Den STEG i tillegg ja? Da må jeg vel ta to blodprøver da, holder kanskje ikke med å sammenligne med den gamle?
Jepp. Etter 1mnd var den høyere enn under aborten.
Legene hadde aldri opplevd det før.
Husker ikke akkurat tall men den var typ 1500 og 750 med to dagers mellomrom tror jeg det var. Da var det 4mm rester og de mente det var komplett og kroppen kom til å ordne sædet selv.
En mnd senere 1600 med de samme synlige restene og så 1300 tre dager etter uten blødning imellom. Utskrapning den dagen den var på ca 1300. Da ringte jeg inn selv fordi graviditetstestenealdri ble negative og plutselig var de sterkere.
 
Jepp. Etter 1mnd var den høyere enn under aborten.
Legene hadde aldri opplevd det før.
Husker ikke akkurat tall men den var typ 1500 og 750 med to dagers mellomrom tror jeg det var. Da var det 4mm rester og de mente det var komplett og kroppen kom til å ordne sædet selv.
En mnd senere 1600 med de samme synlige restene og så 1300 tre dager etter uten blødning imellom. Utskrapning den dagen den var på ca 1300. Da ringte jeg inn selv fordi graviditetstestenealdri ble negative og plutselig var de sterkere.
Nei, så kjipt og det føles så unødvendig :(! Jeg er veldig spent på svaret jeg får i alle fall, men blir jo litt urolig av å lese dette - kanskje det ikke blir avklart likevel.. Jeg ønsker meg jo ja eller nei i alle fall og ikke uklart svart.
 
Legen: hcg er på 44 (I januar 56). Skule tenke at det er ny graviditet, men ser du skriver at du ikke har fått tilbake menstruasjon enda. Jeg setter deg opp hos gynekologen på Xxxxx.

Så har jeg time der på onsdag. Ikke helt avklart da? Sukk.
 
Kunne ikke se noe på ultralyd, men det sa hun at det uansett er for tidlig til egentlig. Men, jeg har tydeligvis tykke slimhinner og det er bra i alle fall, da. Tok ny blodprøve og får svar idag hvis jeg er heldig, senest i morgen.
 
Back
Topp