Positiv test 4 uker etter abort… erfaringer?

Solstråla2024

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Sommerfuglene
Har hatt sex flere ganger etter abort for 4 uker siden. Positiv test nå i kveld, er det mest sannsynlig at det er noe igjen, eller større sjanse for ny gravididet? Ikke fått tilbake mensen ennå, men kan jo ha hatt EL.
Var såpass langt på vei at de på sykehuset sjekket og mente at alt var kommet ut….

Skal kontakte de selvfølgelig, bare høre erfaringer her

Jeg hadde positiv test 6 uker etter missed abortion, så ville prøvd å holdt forventningene nede og heller tatt en kontrolltest om noen dager for å se om det synker eller stiger. Lykke til :Heartred

Jeg testet positivt i 5 uker etter medisinsk abort. Men blødde også like lenge.

Er testen sterk? Svak? Vanskelig å si. Anbefaler å hore med lege om blodprøver ☺️

Er testen sterk? Svak? Vanskelig å si. Anbefaler å hore med lege om blodprøver ☺️
Litt sånn midt i mellom, ser streken godt, trenger ikke lete eller se i lyset
Får ringe sykehuset å høre, stod i papirene at man skal ta kontakt ved positiv test etter 4 uker, så da bør jo de aller fleste ha negativ test etter de ukene, ellers ville det blitt mye tlf for de……!

Får ringe sykehuset å høre, stod i papirene at man skal ta kontakt ved positiv test etter 4 uker, så da bør jo de aller fleste ha negativ test etter de ukene, ellers ville det blitt mye tlf for de……!
Sikkert greit å ta en telefon ja ☺️

Du kan evt høre med fastlegen om å ta blodprøve med noen dagers mellomrom for å se om HCG stiger eller synker.

Du kan evt høre med fastlegen om å ta blodprøve med noen dagers mellomrom for å se om HCG stiger eller synker.
Ja det er sikkert det de anbefaler…. Men er såååå kjedelig å vente flere dager :confused: håper de kan foreslå en rask UL, men det spørs…..! Har sinnsykt menssmerter i ryggen som jeg pleier ved graviditet, men kan også være at mensen kommer tilbake snart….

Da jeg ringte pga positiv test etter 4 uker fikk jeg beskjed om at det var veldig vanlig, spesielt om man brukte sensitive (10/ml) tester. Fikk beskjed om å teste igjen etter en uke med 25/ml sensitivitet :dance008
Men uansett greit å ringe så har de det i journalen om du må ringe igjen senere og.

Da jeg ringte pga positiv test etter 4 uker fikk jeg beskjed om at det var veldig vanlig, spesielt om man brukte sensitive (10/ml) tester. Fikk beskjed om å teste igjen etter en uke med 25/ml sensitivitet :dance008
Men uansett greit å ringe så har de det i journalen om du må ringe igjen senere og.
Rart de ikke heller ber alle teste etter 5 uker da, hvis det er så vanlig med positiv test etter 4 uker…. :dontknow Høres mer styr ut for alle med 4 uker, haha

Hvis det er første gang du har testet blir det umulig å vite. Det kan være hcg igjen etter aborten eller en ny spire. Selv mistet jeg for 3 uker siden og var bare i uke 5, men får fortsatt tydelig strek på graviditetstesten. Så er nok vanlig at det kan ta tid før hcg er ute. Når det er sagt er det absolutt mulig med ny spire for din del ☺️

Jeg hadde positiv test i 4 uker og noen få dager etter MA.
Det kan jo også være en ny graviditet. Da vil jo testen øke om et par dager, så det blir spennende å se :)

Ja det er sikkert det de anbefaler…. Men er såååå kjedelig å vente flere dager :confused: håper de kan foreslå en rask UL, men det spørs…..! Har sinnsykt menssmerter i ryggen som jeg pleier ved graviditet, men kan også være at mensen kommer tilbake snart….
Veldig forståelig at det er kjedelig å vente. :/

Back
Topp