Positiv så negativ test

Kan være at du bare akkurat hadde nok hcg til at det slo ut på den første digitale, kanskje ekstra konsentrert urin, og da du tok den nye var urinen mer utvannet? Men det kan være at du har hatt en tidlig spontanabort, som dessverre er veldig vanlig. Jeg ville gått til lege og få målt hcg-nivået med to dagers mellomrom for å se om det stiger eller synker. Krysser fingrene!!

Kan være at du bare akkurat hadde nok hcg til at det slo ut på den første digitale, kanskje ekstra konsentrert urin, og da du tok den nye var urinen mer utvannet? Men det kan være at du har hatt en tidlig spontanabort, som dessverre er veldig vanlig. Jeg ville gått til lege og få målt hcg-nivået med to dagers mellomrom for å se om det stiger eller synker. Krysser fingrene!!

Kan det være spontanabort uten blødning??

Kan det være spontanabort uten blødning??

Som regel slutter fosteret/embryoet å vokse en stund før det støtes ut, så i så fall vil jeg nok tro du vil begynne å blø. At du ikke blør vil jeg ta som et godt tegn. :)

Jeg vil tro at den siste testen er falsk negativ. Jeg har lest at de ulike testene er forskjellige både når det gjelder sensitivitet, og hva de "krever".
Nå har jeg bare prøvd en type test, og det var strimmeltester fra billigtester. På bruksanvisningen står det noe om temperaturen urinen bør være før man bruker testen. Den skulle ikke være høyere enn 30°C. Derfor fylte jeg alltid opp litt kaldt vann i vasken, og lot koppen med urin kjøle seg ned der litt.
Kanskje det er noe slikt som har skjedd med din siste test?

Vet ikke hva som har skjedd.. tok en ny clearblue idag, å den viste svakt positiv. Er det begynnelsen på en SA? Eller kjemisk graviditet? Har ikke hatt noen blødninger
Det er slett ikke sikkert:-) jeg vil anbefale deg å dra til legen å ta en hcg blodprøve både onsdag og fredag for å måle stigningen:)

Frustrerende med disse testene i starten, når HCG enda er noe lav.

Jeg kjøpte noen billigtester på eBay.
Det ene partiet var skikkelig gode, og de lyste klart å tydelig positivt.
Jeg hadde før jeg visste jeg var gravid bestilt en ny ladning, men de som kom da var helt ELENDIGE! (Fint sagt!)
Jeg tok en test senest i går (7+2) både med de dårlige og de jeg vet er ok... berre for morro, og det var knapt den dårlige visste noe strek!
De andre billigstrimlene jeg har viser jo såklart så klart og tydelig tvert nå!

Så vær kritisk til testene og!
Ikke alt på markedet er like bra!

Kan ha vært en kjemisk. Da får man svakt positivt utslag, for senere negativ.
Er du usikker ville er ventet ett par dager og forsøkt igjen med morgenurin.

Back
Topp