Positiv koronatest

Bkno4939430

Andre møte med forumet
Hei! Vi har nå fått covid i hus og jeg fikk positiv test i formiddag.
Dere som har vært gjennom covid de første ukene i svangerskapet; hvordan har det gått?
Jeg regner jo med at dette går helt fint, men litt bekymret blir man jo..
symptomene til nå er sår hals, hodepine, litt hoste og litt feber..
Tusen takk for alle tilbakemeldinger:angel7

Hei. :happy: Jeg var gjennom korona for et par uker siden, slapp heldigvis feber men veldig sliten, mye hoste og snørr. Er fortsatt ikke helt frisk. Har vært på ul etter koronaen og alt var tipp topp. Tror ikke det kan skade lille i magen om ikke feberen blir veldig høy. ;) God bedring :happy:

Er i en snaptermingruppe og der er det veldig mange som har korona nå og som har vært gjennom det. Virker som det går bra med dem alle, men de fleste har symptomer som kroppsverk, hodepine, feber, slapphet og litt vondt i halsen eller lett hoste og litt tungpustet.

Hei! Jeg fikk corona for 2 uker siden.
Dagene var sammensurium av trykk i hodet, snørr, sår hals, svimmelhet, tørrhoste og oppkast. Jeg hadde så vondt i halsen så jeg spiste og drakk nesten ingenting. Etter 2 uker begynner jeg å bli klarere i hodet og nå føles det mer som en forkjølelse. Jeg har jo vært irritert på myndighetene som jeg føler har undergravd hvor hardt dette kan ramme folk, selv om en ikke ender opp på sykehuset.

Jeg kan anbefale å kjøpe noen gode halstabeletter på apoteket som jeg følte tok bedre enn de en får kjøpt på matbutikken:
https://www.apotek1.no/produkter/fribol-hoste-hals-sukkerfrie-drops-lakris-60g-853759p

Håper du slipper unna de verste plagene og blir snart frisk!!

Hei,
i likhet med småsild fikk jeg corona for 2 uker siden. Feber kom på kvelden og positiv test morgenen etter. Ble mye dårligere enn jeg forventet ettersom jeg har tatt 3 doser vaksine og mediene skrev så mye om de milde symptomene folk fikk…
Dagene mine var også sammensurium av feber, trykk i hodet, snørr, sår hals, svimmelhet, tørrhoste og morgenkvalme. Sov hele tiden, dagen lang.

Jeg valgte å ta en privat ultralyd undersøkelse etter første uka fordi jeg var i grunn bekymret fra før av, (tok noe Paracet når feberen ble høy, men forsøkte unngå for mye medisiner), og fikk da avklart hjerteaktivitet og normal utvikling som var beroligende nok for meg. JM sa at det stort sett går fint.

Nå, etter 2 uker er jeg mest plaget med tungpust i aktivitet, og litt rykk og napp tørrhoste og snørr. Er ca 8+2 nå.

Håper du slipper unna de verste plagene :happy:

Jeg hadde også corona for ca 2 uker siden. Det første døgn hadde jeg hodepine, var trøtt og slakk. Deretter kom hosten og sår hals, men selve formen ble allikevel bedre. Hadde også noen tilfeller hvor jeg kastet opp, selv om jeg ikke har kastet opp tidligere i graviditeten.

Var på UL for noen dager siden hvor alt var normalt. Er nå 9 + 5:happy:

Hadde nedsatt almenntilstand og forhøyet temp forrige onsdag, ila. natta ble det feber og skikkelige influensasymptomer. Starta torsdagen med positiv test. Var i dårlig form, slapp, vondt i hodet og kroppen, feber hele torsdagen. Fredag var bedre, men fortsatt litt feber. Ila. noen dager var formen fin igjen, men begynte å hoste og fikk sår hals. Nå, en uke senere, hoster jeg fortsatt som en gal, sår hals og snørrete. Veldig sliten, men formen er forsåvidt ok. Har bare tatt to vaksinedoser. Er 11+ 1 i dag, skal på TUL på mandag.

Back
Topp