Positiv koronatest

bettispagetti

Gift med forumet
Junilykke 2022
Etter 10 dager med smitte i hus var testen min idag svaakt positiv. Heldigvis er begge ungene ute sv isolasjon idag. Vært hjemme snart to uker med barna rundt beina.. det kjennes!

Begynte å kjenne på halsvondt og mild hodepine i går ettermiddag. Også litt trøttere enn vanlig.

Hvor lang tid tok det før testen slo mer ut hos dere?
Hvilken dag følte dere var «toppen»?
Tips? Har dere tatt paracet med feber?
 
Etter 10 dager med smitte i hus var testen min idag svaakt positiv. Heldigvis er begge ungene ute sv isolasjon idag. Vært hjemme snart to uker med barna rundt beina.. det kjennes!

Begynte å kjenne på halsvondt og mild hodepine i går ettermiddag. Også litt trøttere enn vanlig.

Hvor lang tid tok det før testen slo mer ut hos dere?
Hvilken dag følte dere var «toppen»?
Tips? Har dere tatt paracet med feber?
Fikk positiv test selv i dag. Både 4-åringen og jeg fikk feber i natt. Testet i flere dager pga mye smitte i bhg og på jobb. 4-åringen har hatt magesmerter et par dager. Måtte ta Paracet for å få l i t t søvn i natt. Stusselig dag:/ God bedring til deg ❤️
 
Noen uker siden vi hadde det i hus. Jenta testa positiv torsdag og jeg svakt lørdag kvelden. Hun var syk 1 dag med feber, og jeg lå 9-10 dager, 8 med feber. Tok paracet i samråd med lege for å holde feberen nede.

Legger ved bilde, lørdag kveld og søndag på morgenen.
 

Vedlegg

  • IMG_20220123_112207.jpg
    IMG_20220123_112207.jpg
    293,9 KB · Visninger: 66
Fikk positiv test selv i dag. Både 4-åringen og jeg fikk feber i natt. Testet i flere dager pga mye smitte i bhg og på jobb. 4-åringen har hatt magesmerter et par dager. Måtte ta Paracet for å få l i t t søvn i natt. Stusselig dag:/ God bedring til deg ❤️
Uff.. ikke bare bare når dere begge har feber. Håper formen ikke blir for ille! Masse lykke til!
God bedring til dere også❤️
 
Noen uker siden vi hadde det i hus. Jenta testa positiv torsdag og jeg svakt lørdag kvelden. Hun var syk 1 dag med feber, og jeg lå 9-10 dager, 8 med feber. Tok paracet i samråd med lege for å holde feberen nede.

Legger ved bilde, lørdag kveld og søndag på morgenen.
Her fikk eldste gutten min det fredag for 1,5 uke siden. Deretter minsten for 5 dager sider.. så jer har det tatt tid mellom hver positive:hungover:
Se der ja! Typ den øverste der var min idag morges.. spent på å ta en ny ikveld. Det var mange dager med feber. Hørtes ikke mye gøy ut. Godt du kom deg til hektene igjen.
Kan jeg spørre om du har vaksinert deg? Hvordan er formen din nå?:happy:
 
Mannen fikk det en mandag, datteren min onsdagen etter, jeg fredag. Jeg fikk det verste den helgen, litt feber fredag kveld, men vondt i kroppen og vanskelig med å sove. På meg henger det i enda, hoster og blir veldig fort andpusten. Mannen og datteren min er helt fine.

krysser fingrene for at du slipper å få det hardt og langvarig!!
 
Her fikk eldste gutten min det fredag for 1,5 uke siden. Deretter minsten for 5 dager sider.. så jer har det tatt tid mellom hver positive:hungover:
Se der ja! Typ den øverste der var min idag morges.. spent på å ta en ny ikveld. Det var mange dager med feber. Hørtes ikke mye gøy ut. Godt du kom deg til hektene igjen.
Kan jeg spørre om du har vaksinert deg? Hvordan er formen din nå?:happy:

Dere har det gående ja, her var det bare jeg og datteren min, da far er/var på sjø. Veldig tungt å være så syk, gravid og alene hjemme så lenge med henne som var frisk og hadde mye energi..

Nå sliter jeg kun med pusten og blir raskt sliten. Blir vel "slaktet" nå, men jeg er ikke vaksinert, pga medisinske og personlige grunner.

God bedring :)
 
Dere har det gående ja, her var det bare jeg og datteren min, da far er/var på sjø. Veldig tungt å være så syk, gravid og alene hjemme så lenge med henne som var frisk og hadde mye energi..

Nå sliter jeg kun med pusten og blir raskt sliten. Blir vel "slaktet" nå, men jeg er ikke vaksinert, pga medisinske og personlige grunner.

God bedring :)
Du er tøff som sier at du ikke er vaksinert. Tenker at alle har sine grunner. Jeg har ingen grunn til å dømme deg for det. Håper bare for min egen del at vaksinen skal gi et mildt forløp.
Godt å høre at formen din er bra (bedre?) nå!
 
Dere har det gående ja, her var det bare jeg og datteren min, da far er/var på sjø. Veldig tungt å være så syk, gravid og alene hjemme så lenge med henne som var frisk og hadde mye energi..

Nå sliter jeg kun med pusten og blir raskt sliten. Blir vel "slaktet" nå, men jeg er ikke vaksinert, pga medisinske og personlige grunner.

God bedring :)
Så godt å høre at du ikke har blitt mer syk tross at du ikke har vaksine! Jeg har to doser og har det som deg nå for det, selvom det er 1,5 uke siden jeg var ute av isolasjon.
 
Testet positivt i dag 23+6. Skulle egentlig på ul i morgen og svangerskapskontroll på torsdag, så litt kjedelig å utsette det. Foreløpig milde symptomer, så håper dette går bra! Tok tredje dose for under 1 mnd. siden. Har det gått bra med dere andre? Merker jeg blir litt bekymra for mini og redd for å miste luktesansen! Vil jo kunne lukte på babyen når den kommer!
 
Testet positivt i dag 23+6. Skulle egentlig på ul i morgen og svangerskapskontroll på torsdag, så litt kjedelig å utsette det. Foreløpig milde symptomer, så håper dette går bra! Tok tredje dose for under 1 mnd. siden. Har det gått bra med dere andre? Merker jeg blir litt bekymra for mini og redd for å miste luktesansen! Vil jo kunne lukte på babyen når den kommer!
Virker som om omikron gjør at du beholder lukt og smak. Er deltaen som vissnok tok denne. Jeg fikk redusert smak og lukt, men kun fordi jeg ble tett. Det er tilbake nå. Krysser fingrene for at du kommer mildt unna og ikke får noen ettervirkninger :shy: her tror jeg at jeg snart hoster ut babyen.. får høre at hosten kan sitte i lenge :dead:
 
Testet positivt i dag 23+6. Skulle egentlig på ul i morgen og svangerskapskontroll på torsdag, så litt kjedelig å utsette det. Foreløpig milde symptomer, så håper dette går bra! Tok tredje dose for under 1 mnd. siden. Har det gått bra med dere andre? Merker jeg blir litt bekymra for mini og redd for å miste luktesansen! Vil jo kunne lukte på babyen når den kommer!
Kun milde symptomer her også. På dag 2 nå. Skulle vært på fødselsforberedende time på sykehuset igår og svangerskapskontroll imorgen så jeg kjenner følelsen. Alt må utsettes..
Jeg tok også dose 3 for en mnd siden. Håper det gjør at det ikke blir så ille! Her er det masse liv i magen så det er godt, men selvsagt en bekymring i tilfellet jeg skulle bli veldig dårlig eller noe:nailbiting:
 
Ikke fått enda, men eldste fikk på torsdag, yngste på søndag, så venter bare på når det er min og mannens tur :/ God bedring til alle :Heartred
 
Dere som har hatt omikron - hvor lenge varte symptomene deres? Jeg er på 4./5. dagen og føler meg fortsatt rimelig forkjøla.
 
Dere som har hatt omikron - hvor lenge varte symptomene deres? Jeg er på 4./5. dagen og føler meg fortsatt rimelig forkjøla.
Hvis det er den jeg hadde, mest sannsynlig, så varte det lenge på meg. Fikk det for 3 uker siden. Hosten sitter i fortsatt, og blir fortsatt fort sliten. Var snufsete og hes i totalt 12 dager, i tillegg til det jeg fortsatt har.
 
Brygger på noe selv nå. Testa de tre siste dagene, men ikke slått ut noe enda. Men er sår i halsen. Kan jo bare være vanlig forkjølelse også, men siden jeg jobber på skole venter jeg nesten bare på at testen skal bli positiv.
 
Dere som har fått positiv test, hvordan har dere gjort det med tanke på kontakt av lege/jordmor?

Jeg tok 3.vaksinedose for ca 2 uker siden. Er egentlig samboer som er mest bekymret for frøkna i magen, at coronaviruset skal påvirke babyen negativt.
Men er det innafor å kanskje be om en ekstra ultralyd da man er "friskmeldt" eller høres man ut som en hysterisk førstegangsgravid..
 
Dere som har fått positiv test, hvordan har dere gjort det med tanke på kontakt av lege/jordmor?

Jeg tok 3.vaksinedose for ca 2 uker siden. Er egentlig samboer som er mest bekymret for frøkna i magen, at coronaviruset skal påvirke babyen negativt.
Men er det innafor å kanskje be om en ekstra ultralyd da man er "friskmeldt" eller høres man ut som en hysterisk førstegangsgravid..
Jeg sliter med samme bekymring. Gjort alt for å unngå å få det av den grunn, men eneste jeg ikke kunne kontrollere var barnehagen. Så fikk positiv test på lørdag. Har kjent ekstra etter bevegelse hver dag nå, og virker heldigvis ikke som at det er så stor forskjell på sparkene. Skulle egentlig til 24 ukers kontroll hos lege på mandag, men er i isolasjon fortsatt da. Så har utsatt den en uke. Så i første omgang tenkte jeg i alle fall og snakke med henne, høre på hjertelyd der og følge med på bevegelse i magen. Syns det burde være lav terskel for å få ekstra sjekker når man bekymrer seg! Syns det psykiske burde vektlegges like sterk som det fysiske, spesielt når det handler om noe så viktig som babyen sin.
 
Jeg sliter med samme bekymring. Gjort alt for å unngå å få det av den grunn, men eneste jeg ikke kunne kontrollere var barnehagen. Så fikk positiv test på lørdag. Har kjent ekstra etter bevegelse hver dag nå, og virker heldigvis ikke som at det er så stor forskjell på sparkene. Skulle egentlig til 24 ukers kontroll hos lege på mandag, men er i isolasjon fortsatt da. Så har utsatt den en uke. Så i første omgang tenkte jeg i alle fall og snakke med henne, høre på hjertelyd der og følge med på bevegelse i magen. Syns det burde være lav terskel for å få ekstra sjekker når man bekymrer seg! Syns det psykiske burde vektlegges like sterk som det fysiske, spesielt når det handler om noe så viktig som babyen sin.


Skjønner bekymringen din, men godt du ikke kjenner forskjell på spark. Bra du fikk utsatt timen og at det bare er med en uke og ikke lang ventetid. Her er det enda 3 uker til neste jordmorkontroll, så får eventuelt ringe lege/jordmor i morgen å forhøre meg litt. Enig i det med lavterskel for ekstra sjekk.. Uavhengig årsak, men tenker at bekymringer er jo heller ikke bra for oss kommende mødre eller baby.
God bedring i alle fall og lykke til på kontroll etter hvert :Heartred
 
Back
Topp