Positiv graviditetstest

sollise

Elsker forumet
Er det noen som vet hvor lenge man kan teste positivt på en graviditetstest etter en abort? Er nå 5 uker siden aborten, og jeg tester fortsatt positivt...
 
En uke til.. etter det jeg har lest..
Det tar omtrent 6 uker før kroppen er tilbake til "seg selv", leste jeg.

-anbefaler alle boken: Graviditet fra A til Å -fikk den i bursdagspresang av mannen min, den handler om alt fra å prøve å bli gravide til hvordan en steller den nyfødte..

Trist at du mista[:(]
Bedre lykke neste gang[:)]
Ønsker deg/dere alt godt!
 
Jeg har hatt noen SA'er og ved en av dem så testet jeg positivt i 2 måneder. Legen på sykehuset ba meg ta to tester fordi de ikke trodde det de så... men du kan bare sette i gang å prøve igjen [&:] Jeg er nå gravid i uke 5 og krysser fingre og tær denne gangen også.. [:)]
 
Tusen takk for lykkeønskningene[:)] Det varmer..., for har vært en litt tøff tid... Men håper det er vår tur snart[;)]
Det gjør kanskje ikke noeå prøve igjen til tross for at man har hcg i blodet fra før???

Ha en fin dag[:)]
 
Legene tenderer til å si at man bør vente en mens periode men jeg tror dette er mest fordi det kan være tøft psykisk å miste. Gamle leger tror at livmoren må trekke seg sammen etc. men mest er det nok at slimhinnene må bli seg selv igjen. Stå på!
 
jeg vil bare si at man er mer mottakelig for bakterier og infeksjoner etter en SA, så det er nok lurt å vente litt som de sier. For får du noe av det så er det ihvertfall vanskelig å bli gravid igjen etterpå..min gynokolog anbefalte oss å vente med å ha sex i 6 uker etter min SA......[&:]men vi prøvde etter en mnd for da var all blødning stoppet og alt føltes normalt....bare litt info
 
Jeg leste på clearblue.com eller .no at det kunne ta opptil ni uker før hcg-nivået var nede igjen etter abort eller spontanabort. At en test kunne gi positivt utslag selv om du ikke er gravid.
Jeg tok en abort for 7,5 uker siden, snart åtte og testet en ganske klar strek på quick respons i går. Skal ta en ny test på fredag, eller i morgen. Spørs hvor lenge jeg klarer å vente! [;)] Så har jeg noe å sammenligne med. [:)]
 
Nå er min hcg nede på 41, og skal ta en ny test til uka tenkte jeg... Ja,vanskelig å vente... Lykke til ihvertfall:)
 
da jeg hadde SA sa lege at jeg ikke kunne ha sex i 4-5 uker og hvis jeg ville prøve på nytt å bli gravid da er det best å vente 3 mnd etter SA....

men jeg aldri prøvde å ta test for å se om den viser ( +)......
 
Trist at du mistet da. Lykke til visst dere prøver igjen. Skulle tro hcg hormonet snart gikk ned, jeg synes 8 - 9 uker var lenge, men visst hun lengre opp her har lest det, da stemmer det nok.
 
Back
Topp