Positiv graviditetstest 4-5 uker etter SA

E-40570350

Flørter med forumet
Hei :happy: Jeg hadde en SA som startet for 5 uker siden, blødde i litt over en uke (var 5+2). Tok en graviditetstest i dag og den er positiv. Har lest at den kan være positiv flere uker etter SA, men synes streker var så sterk, spesielt med tanke på at jeg var så kort på vei da jeg mistet. Kan det være rester? Kan jeg være gravid igjen? Noen som har opplevd det samme?
1000004530.jpg
 
Hei :happy: Jeg hadde en SA som startet for 5 uker siden, blødde i litt over en uke (var 5+2). Tok en graviditetstest i dag og den er positiv. Har lest at den kan være positiv flere uker etter SA, men synes streker var så sterk, spesielt med tanke på at jeg var så kort på vei da jeg mistet. Kan det være rester? Kan jeg være gravid igjen? Noen som har opplevd det samme? Vis vedlegget 439678
Jeg var i uke 8+0 og mistet 21 Juni. Tok min første test nå på mandag nesten 4 uker etter og har ingen antydning til positiv test
 
Det kan være rester (med mindre du har fått konstatert komplett SA) ellerdu kan være gravid! Jeg ville definitivt fått målt hcg hos lege!
 
Det kan være rester (med mindre du har fått konstatert komplett SA) ellerdu kan være gravid! Jeg ville definitivt fått målt hcg hos lege!
Var til gyn noen dager etter SA og hun sa at hun bare så blod og at hun trodde jeg skulle blø i noen dager til. Men kan jo kanskje ha vært noe hun har oversett, og har ikke vært der etterpå for å bekrefte at "alt er ute".
 
Hei :happy: Jeg hadde en SA som startet for 5 uker siden, blødde i litt over en uke (var 5+2). Tok en graviditetstest i dag og den er positiv. Har lest at den kan være positiv flere uker etter SA, men synes streker var så sterk, spesielt med tanke på at jeg var så kort på vei da jeg mistet. Kan det være rester? Kan jeg være gravid igjen? Noen som har opplevd det samme? Vis vedlegget 439678
Den er såpass sterk at jeg tror det må være ny graviditet. Men det er nok lurt å dra til legen og ta hcg-test, som andre nevner. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen :Heartred
 
Tusen takk for svar dere:) Tør ikke helt å tro at jeg er gravid, så forberedt på at TR kommer snart, men det hadde vært fantastisk om jeg er det (men er fryktelig redd for at jeg kommer til å miste igjen:() :Heartpink
 
Når har jeg begynt å bekymre meg for om forrige graviditet egentlig kan ha vært svangerskap utenfor livmor og at det er derfor jeg fortsatt har så positiv test? Har heldigvis ikke symptomer på det, så er vel ikke så sannsynlig... Mulig jeg må kontakte lege før, for å forsikre meg om at det ikke er noe galt :nailbiting:
 
Når har jeg begynt å bekymre meg for om forrige graviditet egentlig kan ha vært svangerskap utenfor livmor og at det er derfor jeg fortsatt har så positiv test? Har heldigvis ikke symptomer på det, så er vel ikke så sannsynlig... Mulig jeg må kontakte lege før, for å forsikre meg om at det ikke er noe galt :nailbiting:
Det hadde jeg gjort om jeg var deg. Greit å finne ut av ganske kjapt.
 
Når har jeg begynt å bekymre meg for om forrige graviditet egentlig kan ha vært svangerskap utenfor livmor og at det er derfor jeg fortsatt har så positiv test? Har heldigvis ikke symptomer på det, så er vel ikke så sannsynlig... Mulig jeg må kontakte lege før, for å forsikre meg om at det ikke er noe galt :nailbiting:
Få målt hcg :Heartred
 
Back
Topp