Positiv etter en stund

Maikii

Andre møte med forumet
Tok to tester tidligere i dag, oppdaget plutselig ca 1 time etter siste var tatt at begge to var blitt svak positiv. Har andre opplevd dette?
20201201_223641.jpg
 
Testene gjelder ikke som gyldige etter 5 minutter. Men; jeg pleier ikke få skygger uansett hvor lang tid etter.
Så.. det KAN være starten på noe; eller det kan være ingenting. Prøv igjen i morgen. :)
 
Jeg leste en artikkel fra en lege som sa at man fint kan lese av tester etter tiden. Grunnen til det var at fargen i testen kun reagerer når den kommer i kontakt med hormonet hcg, så om det kommer farge etter så må urinprøven ha inneholdt små mengder hcg. Kan hende du ikke så det så godt fordi fargestoffet ikke var helt over? Ved å vente for lenge kan likevel testene tørke på en måte som kan gi en falsk skyggestrek, men en skyggestrek blir aldri rosa. Så om streken er rosa så er den positiv. Ta en ny en i morgen du :)
 
Tror det er babystreker:love7 Har ikke sånne streker på testen om det ikke er noe:joyful:
 
Ville testa om noen dager igjen er du gravid vil det komme tydelige streker om ikke så lenge
 
Tok to tester tidligere i dag, oppdaget plutselig ca 1 time etter siste var tatt at begge to var blitt svak positiv. Har andre opplevd dette? Vis vedlegget 342531
Man skal ikke stole på de men er de rosa så er de likevel gyldig, kjenner meg igjen hehe... de gangene jeg har vært gravid så har jeg opplevd det samme når jeg har testet tidlig. Aldri positivt før over fristen:)

Anbefaler å ta ny test om noen dager, gjerne et annet merke. Ønsker deg lykke til, er spent på oppdatering!
 
Var gravid to ganger når jeg var yngre, begge gangene ble testen positiv etter fristen :)
 
Back
Topp