Positiv el test - påvise tidlig graviditet

Nysgjerrige siljemor

Andre møte med forumet
Heia!
positiv el-test=gravid??

Jeg har lest at el-test kan bli positiv dersom man er gravid. Altså påvise tidlig graviditet før ikm. Men er det sånn at det gjelder for alle?

Jeg har tatt el-test og den er negativ, er alt håp ute da?
Jeg føler meg også gravid, men tror det er psykisk, fordi jeg så gjerne ønsker å bli det..

Noen som har opplevd å få positiv g-test, før el-testen blir positiv?
 
Heia!
positiv el-test=gravid??

Jeg har lest at el-test kan bli positiv dersom man er gravid. Altså påvise tidlig graviditet før ikm. Men er det sånn at det gjelder for alle?

Jeg har tatt el-test og den er negativ, er alt håp ute da?
Jeg føler meg også gravid, men tror det er psykisk, fordi jeg så gjerne ønsker å bli det..

Noen som har opplevd å få positiv g-test, før el-testen blir positiv?
Jeg fikk stigende el test fra noen dager før ikm. Den var ikke sinnsykt positiv såpass tidlig, men streken ble litt og litt sterkere for hver dag frem mot ikm.
 
Hcg (det man "måler" med gtest) er ganske nært beslektet med hormonet som viser eggløsning. Derfor kan graviditet gi utslag på en eltest, men da må man jo ha stigning av hcg også. Det beste er å smøre deg med tålmodighet og ta en gtest rundt forventet mens. Det finnes desverre ingen snarveier ;)
 
Eltestene er også mindre sensitiv av den grunn at det hadde vært kjipt å få positiv eltest flere dager før/for at resultat skal være mer sikkert.
 
Back
Topp