Positiv EL test noen 7 dager før ikm

M

Melon92

Guest
Er det noen som har fått positiv EL test så nære ikm? Jeg hadde EL rundt 7-8 august. Men har testet hver dag med EL tester siden :-p i dag fikk jeg en kjempe positiv test , mye sterkere strek enn test streken. Aldri hatt så positiv før :-p jeg tok en G test i dag også, syns jeg kunne skimte en strek, men super svak å fikk den ikke på bilde.
Jeg vet det kan bety at jeg ikke hadde EL når jeg trodde likevel men får det nå i stedet. Men er det noen som har fått det før mensen eller når de har vært tidlig gravid? :happy: Litt gøy å sjekke :p

Noen tester positivt på gtest 7 dager etter EL hvis de er gravide, og det er flere som tester positivt før ikm. Lutealfasen din skal i prinsippet være like lang hver syklus :) Kan virke som du er gravid da:)

Men el testen vil ikke slå ut først ved en graviditet? Da skal vel g testen være ganske positiv? Om ikke jeg tar helt feil?

Men el testen vil ikke slå ut først ved en graviditet? Da skal vel g testen være ganske positiv? Om ikke jeg tar helt feil?
Ja det har jeg også lest. Derfor jeg spør her for om noen har opplevd dette å hva det da betydde :-p så må se fremover hva som skjer :):happy:

Kanskje ikke egget slapp første runde? Kan godt hende du har ny eggløsning nå hvis det var slik at egget ikke slapp.

Eggløsningstesten ser ikke forskjell på LH og HCG derfor kan den slå ut både ved eggløsning og graviditet. Vi har alltid LH i kroppen så du vil sannsynligvis alltid få en strek på eggløsningstesten. Hvis du i tillegg har noe HCG i kroppen kan det hende at kombinasjonen av mengde LH og HCG slår ut på eggløsningstesten og dermed blir det veldig positiv, mens hos graviditetstesten som kun reagerer på HCG vil da være svakere, men positiv så klart for du må ha noe HCG i kroppen for at det skal slå ut (men mindre den er defekt).

Du får prøve å ta en ny test i morgen og se om gtesten øker :)

LH kan bli forhøyet rett før/under mens, men skulle ikke tro at den ville bli knall positiv..
De kan reagere på graviditet, men du ville fått lett positiv på GTest før du får "knall positiv" EL test. :p
Så sjansen er vel best for ny forsøk på EL. Men vet jo ikke, ta ny GTest. 7-8 dpo (?) er tidlig å få god strek uansett, dog.

Oppdatering :-p det var nok eggløsning siden i dag har har el testen blitt svakere og negativ g test. Da gjelder det å se om aksjer på fredag og i går holdt :woot:

Men da er det jo det :-p når testen er synkende i dag, den er fortsatt veldig sterk da men ikke like sterk som i går som jeg da tenker va topp høyden :-p når er 1 dpo da?:nailbiting: Jeg skulle egentlig få mensen til helgen som kommer nå.Eggløsning kan jo være i dag eller i morgen. Men hvordan vite :p

Men da er det jo det :p når testen er synkende i dag, den er fortsatt veldig sterk da men ikke like sterk som i går som jeg da tenker va topp høyden :p når er 1 dpo da?:nailbiting: Jeg skulle egentlig få mensen til helgen som kommer nå.Eggløsning kan jo være i dag eller i morgen. Men hvordan vite :p

Regn 1 dpo i morgen, du :)
Man vet ikke nøyaktig om man ikke temper, så da må man bare ta etter snittet. Testen var positiv i går, så får du bare regne EL 24t etter første positive test :)

Det vet jeg, men egget slapp, for testen ble negativ igjen ;) Ved begge mine svsk, har EL slått ut før g-test

Er det noen som har fått positiv EL test så nære ikm? Jeg hadde EL rundt 7-8 august. Men har testet hver dag med EL tester siden :p i dag fikk jeg en kjempe positiv test , mye sterkere strek enn test streken. Aldri hatt så positiv før :p jeg tok en G test i dag også, syns jeg kunne skimte en strek, men super svak å fikk den ikke på bilde.
Jeg vet det kan bety at jeg ikke hadde EL når jeg trodde likevel men får det nå i stedet. Men er det noen som har fått det før mensen eller når de har vært tidlig gravid? :happy: Litt gøy å sjekke :p
Jeg har kun testet positiv på EL-test når g-testen var VELDIG positiv.

Men det blir spennende å finne ut, hold oss oppdatert. :)

Det vet jeg, men egget slapp, for testen ble negativ igjen ;) Ved begge mine svsk, har EL slått ut før g-test
Testen blir negativ uavhengig om egget slipper, da. :p LH synker jo hvis kroppen må prøve på nytt.

Forøvrig interessant dog. For hvis EL testen skal kunne reagere på hCG, så må det nesten være hCG å spore.. Men mulig LHet ditt øker kraftig i dpo..? Hvordan har det vært de gangene du ikke har vært gravid, da? : )

Testen blir negativ uavhengig om egget slipper, da. :p LH synker jo hvis kroppen må prøve på nytt.

Forøvrig interessant dog. For hvis EL testen skal kunne reagere på hCG, så må det nesten være hCG å spore.. Men mulig LHet ditt øker kraftig i dpo..? Hvordan har det vært de gangene du ikke har vært gravid, da? : )
De gangene jeg ikke har vært gravid- har el testene ikke økt eller slått ut nært mens :) jeg har el smerter herfra til månen- og merker til og med hvilke siden egge slipper fra :) så jo, egget slapp :)

God morgen:happy: jeg mistenker en sen el da el testene nå er blitt svakere igjen. Så den nådde toppen på mandag. Så får håpe el ble gjennomført denne gang og at den satt:nailbiting:

Back
Topp