Positiv EL test kort tid etter SA

RanA

Flørter med forumet
Hei,
jeg hadde SA om startet søndag 26. januar, og jeg stoppet å blø mandag uken etter.
I dag, torsdag 6. februar har jeg negativ graviditetstest og positiv EL.
Vi var hos gynekolog på tirsdag, som sa at alt så fint ut, og at vi kunne begynne å prøve igjen og få med oss denne EL. Men er det for tidlig med samleie? Det står flere steder at man må vente to uker, eller til man har sluttet å blø, pga infeksjonsfare. Må vi vente to uker? Jeg har jo sluttet og blø, og vil gjerne prøve på første mulige EL.

Er det noen som har hatt samleie kortere tid enn to uker etter SA, og blitt gravid? :Heartpink

Hei,
jeg hadde SA om startet søndag 26. januar, og jeg stoppet å blø mandag uken etter.
I dag, torsdag 6. februar har jeg negativ graviditetstest og positiv EL.
Vi var hos gynekolog på tirsdag, som sa at alt så fint ut, og at vi kunne begynne å prøve igjen og få med oss denne EL. Men er det for tidlig med samleie? Det står flere steder at man må vente to uker, eller til man har sluttet å blø, pga infeksjonsfare. Må vi vente to uker? Jeg har jo sluttet og blø, og vil gjerne prøve på første mulige EL.

Er det noen som har hatt samleie kortere tid enn to uker etter SA, og blitt gravid? :Heartpink
Hei. Jeg har fått beskjed om at det skal være trygt med samleie så lenge en ikke blør. 2 uker er nok bare en standard som de sier. Om du ikke har blødd på flere dager så hadde jeg ikke vært så bekymret. Nå har du i tillegg vært hos gynekolog som sier alt ser greit ut, så jeg hadde bare kjørt på :Heartbigred :love017 :angelic:

Jeg fikk også bare beskjed om å vente til jeg sluttet å blø. Klarte så vidt å vente på det. Kjør på!

Back
Topp