Positiv EL-test, går på Cerazette?

En tråd i 'Vi som prøver / Før svangerskapet' startet av -K-, 27 Mar 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. -K- Flørter med forumet

Hei!

vi har valgt å utsette prøvingen til koronasituasjonen har roet seg litt, vi er unge og friske så vi har ikke hastverk og har bestemt oss for å vente til helsevesenet ikke lenger er like presset, og til man vet mer om korona og gravide.

Men, siden vi har prøvd i 2 mnd har jeg el-tester liggende. Jeg har nå begynt på cerazette for 2 uker siden så jeg skal være beskyttet nå. Likevel fikk jeg knall positiv el-test?? Hvis det nå er sånn at hormondosen på cerazette er for lav for meg og kroppen min likevel har eggløsning, finnes det noen andre måter pillen sørger for at egget ikke blir befruktet, eller hindrer det i å feste seg eller lignende?

Det er jo for all del ikke fullstendig krise om vi skulle blitt gravide, vi ønsker jo et barn til begge to. Skulle bare ønske man visste mer om viruset..

2. Happiness36 Gift med forumet Himmelbarn Novemberlykke 2020 ♡Junigull 2016♡

Fra Felleskatalogen:

Cerazette brukes for å hindre graviditet. Cerazette inneholder en liten mengde av en type kvinnelig kjønnshormon, progestogenet desogestrel. Derfor kalles Cerazette en gestagenpille. I motsetning til kombinasjonsp-pillen inneholder ikke gestagenpillen et østrogen i tillegg til progestogenet.
    De fleste gestagenpillene virker hovedsakelig ved å hindre sædcellene fra å trenge inn i livmoren. De forhindrer ikke alltid at et egg modner, noe som er den viktigste effekten av kombinasjonsp-pillen.
    Cerazette skiller seg fra de fleste gestagenpiller ved at den har en dose som i de fleste tilfellene er høy nok til å hindre at eggcellen modner. Som et resultat av dette sørger Cerazette for høy prevensjonseffekt.

• Informativ Informativ x 1

Del denne siden