Positiv EL-test 2 uker etter medisinsk abort pga MA?

Storken88

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Jeg hadde medisinsk abort for akkurat 2 uker siden. Blødde kraftig i 4 dager, så svakere i 2. Har ikke blødd eller spottet på 1 uke.
Tok EL og graviditetstest i dag. Grav testen var svak positiv, EL testen var veldig positiv.
Har nemlig hatt kroppslige tegn på at EL nærmer seg de siste dagene. I følge min normale syklus skulle jeg nærmet meg EL nå. Fikk positiv EL test på dag 15 da spiren satt sist.
Kan det stemme, eller er det hcg' en som lurer EL testen?
Legger ved bilde av begge testene.

20200627_185904.jpg 20200627_193019.jpg
EL test
 
Hos meg har jeg fått veldig sterke eggløsningstester helt siden medisinsk abort etter MA for to uker siden. Har ikke tatt graviditetstester siden jeg ikke har hatt noen. Jeg tror det er HCG som slår ut på meg fremdeles, men det der er nok veldig individuelt
 
Det er jo vanskelig å si hva som stemmer. Men det er mulig å få tilbake EL kort tid etter MA mens man ennå har hcg i blodet. Og det er mulig at EL testen slår ut positivt bare pga hcg som er i blodet.
Eneste måte å finne ut er å ta en innvendig ultralyd for å se om eggstokkene dine er klare. Om du tenker å prøve igjen så er det anbefalt å vente 1 syklus, men det er jo ingen som sier at du må vente.
 
Min EL test var veldig svak når jeg mistenkte SA, å hadde slått knallsterkt ut uken tidligere når graviditeten var inntakt. Har skjønt det sånn at EL test slår ut senere enn G-test ved graviditet, så jeg vil tro du nærmer deg EL :happy:
 
Jeg fikk tilbake eggløsning veldig raskt, og innimellom styr med rester og utskraping. Men eggløsning og mens gikk som en klokke likevel ...
 
Back
Topp