Positiv eggløsningstest og graviditetstest?

Swoop!

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Jeg har/hadde en SA/kjemisk (hCG har synket betraktelig). Har menstruert og har litt farge enda (beklager beskrivelse!). Testet for eggløsning da jeg i teorien skulle hatt det nå. Sjekket med en graviditetstest i tillegg. Er det vanlig at eggløsningstesten er så kraftig, mens også graviditetstesten er såpass positiv fortsatt? Blir forvirret. hCG var på 60 eller noe i går, har sunket fra 260 og noe for ei uke siden.

Kan man prøve på nytt nå? Eller er det en noe falsk positiv eggløsningstest?

Vedlegg

• 20240224_173106.jpg
    20240224_173106.jpg
    452,6 KB · Visninger: 65
Jeg har/hadde en SA/kjemisk (hCG har synket betraktelig). Har menstruert og har litt farge enda (beklager beskrivelse!). Testet for eggløsning da jeg i teorien skulle hatt det nå. Sjekket med en graviditetstest i tillegg. Er det vanlig at eggløsningstesten er så kraftig, mens også graviditetstesten er såpass positiv fortsatt? Blir forvirret. hCG var på 60 eller noe i går, har sunket fra 260 og noe for ei uke siden.

Er vanlig at eggløsningstesten slår ut når man har hcg i kroppen, den klarer ikke skille på de ulike hormonene i urinen.. Så den kommer til å bli svakere samtidig med graviditetstesten!

Leit å høre du mistet..

Du bør nok vente til hcg er helt ute. Hcg påvirker dessverre lh (eggløsning) testene. Hvis du fortsatt hadde 60, så er det ikke så rart med såpass streker enda ☺️ ville ventet i 4-5 dager kanskje før jeg sjekka igjen

Takk for svar dere! Når pleier man å få EL tilbake tro?
Jeg fikk blødning 5+2 begge gangene jeg mistet, og da var el tilbake på plass til vanlig tid i min syklus, ca syklusdag 15. :joyful: Men dette er selvfølgelig veldig individuelt :bag:

Last edited:
Takk for svar dere! Når pleier man å få EL tilbake tro?
Det varierer veldig. Hos meg ble syklus etter på veldig lang og med tre LH topper uten at egget slapp. Så en ny veldig kort rar syklus. Først mnd etter på det en normal syklus. Jeg hadde bare pos test i 5 dager. Men hører andre svipper rett tilbake i vanlig syklus så det er nok ett veldig stort spenn av variasjoner her ❤️

Back
Topp