Positiv eggløsningstest, når bør vi ha sex?

Bkno9777692

Andre møte med forumet
Fikk positiv EL test til morgen i dag (negativ i går ettermiddag), men mulig den kunne blitt positiv i går kveld eller i natt. Når bør vi ha sex? Når er det for sent?

Man bør ha sex annenhver dag (evt hver dag) i 5 dager før el. El er som regel 12-48 timer etter første positive test. Egget lever i 24 timer, så du kan ha sex i dag hvis du har el i dag. Det kan også hende at egget ikke har sluppet likevel - det vet man kun dersom man temper

Min gynekolog sa 4-5 dager før el, men har lest at 2 dager før selve eggløsning er det absolutt optimale! Etter 13 pp klaffet det for oss. Da hadde vi sex lørdag og søndag, jeg fikk positiv el-test mandag og hadde trolig el tirsdag (stemte ift tidlig ultralyd hverfall :) Men det er absolutt ikke for sent. Hos noen tar det gjerne 48 timer før egget slipper. Happy humping :D

Min gynekolog sa 4-5 dager før el, men har lest at 2 dager før selve eggløsning er det absolutt optimale! Etter 13 pp klaffet det for oss. Da hadde vi sex lørdag og søndag, jeg fikk positiv el-test mandag og hadde trolig el tirsdag (stemte ift tidlig ultralyd hverfall :) Men det er absolutt ikke for sent. Hos noen tar det gjerne 48 timer før egget slipper. Happy humping :D
To dager før EL, så hvis vi hadde sex til morgen i dag, etter positiv EL test, så er vi innafor ifht to dager før EL, da det er ca 1 døgn fra positiv test før selve EL skjer og deretter lever egget i ca 1 døgn?

Ja,omtrent! Er ikke helt ekspert på det der,men høres ut som det er 2 døgn før egget slipper etter deres sex ja. Men hos noen slipper jo egget 12 t etter positiv test. Det er vel igrunn ganske lurt å ha sex dagene før,sånn at sæden kan ligge å vente på at egget skal slippe. Dere har i allefaøl ganske gode sjanser nå ja :D

Back
Topp