Positiv eggløsningstest dag 17

O

Odamusk9000

Guest
Hei!
Jeg har en 28 dagers syklus men har de to siste månedene brukt eggløsningstester og funnet ut at jeg får positiv test på dag 17 og da vil vel selve eggløsningen skje på dag 18?

Siden jeg får mensen allerede om 10 dager, vil kroppen ha hatt nok tid til å produsere hormoner til at mensen uteblir dersom jeg faktisk blir gravid? Og det blir vel for tidlig å teste rundt mensturasjonsdagen siden EL er så sen i syklusen?

Takk for svar!
 
Hei!
Jeg har en 28 dagers syklus men har de to siste månedene brukt eggløsningstester og funnet ut at jeg får positiv test på dag 17 og da vil vel selve eggløsningen skje på dag 18?

Siden jeg får mensen allerede om 10 dager, vil kroppen ha hatt nok tid til å produsere hormoner til at mensen uteblir dersom jeg faktisk blir gravid? Og det blir vel for tidlig å teste rundt mensturasjonsdagen siden EL er så sen i syklusen?

Takk for svar!
Da kan EL skje både dag 17,18 og 19 :) Det varierer fra person til person. Jeg lurte fakrisk på akkurat det samme for noen mnd siden. Begynte å blø på dag 9 etter EL, hadde da kjemisk fordi graviditetstesten var positiv. Begynte jo å tenke litt om det kunne være pga kort lutealfase, at mensen ødela implantasjonen eller noe. Spørte jordmor og hun sa at det ikke skulle ha noe å si om egget allerede hadde festet seg, altså hos meg var det ikke mensen sin feil at jeg fikk kjemisk. Mn ja, lutealfase på 10 dager er lite og kan gjøre det vanskelig å bli gravid men ikke nødvendigvis. Jeg har rundt 11 dager og jeg er gravid nå :) Du kan teste 9 DPO uansett om du har lutealfase på 10 eller 14 dager :) Vet ikke helt om jeg svarte på spørsmålet ditt?
 
Ved kort lutealfase kan det være nødvendig med progesteronstøtte. Enten be om å få måle progesteronnivå ca 7 dager etter EL, eller om du kan få progesteron og ta det fra EL til mensen under prøving.
 
Back
Topp