Positiv clearblue og svak vanlig test

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei. Håper dere kan svare meg på dette. Er i følge legen 6 uker på vei og 7+2 ifølge babyverden, men er selv veldig usikker pga uregelmessig mens. Jeg tok en billigtest på torsdag morgen som viste en skyggestrek. Deretter tok jeg tre clearblue tester som alle viste gravid 1-2 uker. De siste dagene har billigtest også bare vist skyggestrek. Kan det da hende at det har skjedd noe? At hcg nivået derfor er lavt? Eller rett og slett bare at jeg er mye tidligere enn legen sa? Har tatt blodprøver som jeg venter på svar på i morgen eller onsdag. Har murringer og litt stikninger. Og har hatt svak svak brun utflod, spesielt etter sex. Har lest at dette er normalt?

Hei,

og gratulerer med svangerskapet :-) Av og til tar det litt tid å finne ut hvor langt man egentlig er på vei i det tidlige svangerskap. Det er ganske vanlig å forholde seg til mer enn èn termin frem til ultralyden i uke 18-20. Da settes den endelige terminen og etter det kan man regne ut nøyaktig hvor langt man er på vei.
Så lenge du ikke har fått mensen og ikke blør er tingene sansynligvis som du skal være.
Det er ikke uvanlig å kjenne litt stikninger og murringer så lenge det ikke er direkte smerter og/eller blødning.

Masse lykke til videre da!
Vennlig hilsen jordmor Ragna.

Tusen takk for svar!:) Da håper jeg legen ringer med positive nyheter i morgen. 

Back
Topp