Positiv cb test flere timer etter tidsfristen.

Bunnymama

Bli kjent med forumet
Hei, tok en graviditetstest i dag siden mensen er 2 dager forsinket.
Etter 3 minitter så jeg ikke noe særlig til 2 streker. Så jeg kastet den. Senere på dagen (9 timer etterpå) så jeg bare ned i søpla på den og da var det plutselig 2 streker.
Teststreken er tydelig blå.
Men betyr dette at jeg er gravid?
Har aldri opplevd av negativ test har blitt positiv før etter flere timer.
Legger ved bilde

Vedlegg

• IMG_20200811_184015.jpg
    IMG_20200811_184015.jpg
    21,6 KB · Visninger: 155
Kan bli falsk positiv. Derfor også fristen på x antall minutter til å lese av resultat.

Akkurat det skjedde med meg 2 dager før jeg fikk «vanlig» utslag på testen innen 5 min. Jeg kastet den etter 10 minutter og da var den blendahvit, når jeg kom fra jobb så den plutselig slik ut (se bilde). Er nå litt over 8 uker på vei☺️

Jeg vet at ting i søpla (neglelakkfjerner osv. kan ødelegge testen), og rent teoretisk skal man jo heller ikke lese av etter tiden fordi man ikke kan stole på resultatet. Men ville definitivt tatt en ny test just in case. Kanskje en digital?

Vedlegg

• E658F258-BE08-42AF-9752-6D6D48EA4BA8.jpeg
    E658F258-BE08-42AF-9752-6D6D48EA4BA8.jpeg
    15,7 KB · Visninger: 74
Akkurat det skjedde med meg 2 dager før jeg fikk «vanlig» utslag på testen innen 5 min. Jeg kastet den etter 10 minutter og da var den blendahvit, når jeg kom fra jobb så den plutselig slik ut (se bilde). Er nå litt over 8 uker på vei☺️

Jeg vet at ting i søpla (neglelakkfjerner osv. kan ødelegge testen), og rent teoretisk skal man jo heller ikke lese av etter tiden fordi man ikke kan stole på resultatet. Men ville definitivt tatt en ny test just in case. Kanskje en digital?

Har bestilt en digital. Så skal ta den på torsdag om jeg ikke får mensen før det. Har prøvd i 6 måneder nå så håper virkelig jeg er gravid

Du får bare forsøke å ikke ha forhåpeninger sånn at du blir skuffa. Vel skuffa blir man uansett ved negativ prøve 2, men poenget mitt er at det både kan være et forsinket utslag og at du er gravid (som enkelte opplever) eller en «riktig» prøve som faktisk har gitt et riktig negativt utslag innen tidsfristen (til tross for to irriterende streker på etterskudd). Skal krysse fingrene for deg! :cat::cat:

Back
Topp