Positiv barnehagestart

maddis27

Forelsket i forumet
Igår begynte Adrian på stor avdeling i ny barnehage. Vi var bare på besøk igår, men idag skulle jeg være borte noen timer. Han var der fra 10-13 alene, og når jeg kom å hentet han sprang han rundt, lo og koste seg [:)]
Da jeg spurte om det hadde vært gøy i barnehagen idag, sa han: "kjempegøy mamma!"
Sååå deilig for mamma-hjertet [:)]
Jeg spurte om han ville være lengre alene i barnehagen i morgen, og da sa han:
"ja, leeenge mamma!" - nydelig [;)]

Flere med positiv oppstart?

Å så herlig at det gikk bra[:)]Her starter vi på mandag.Grugleder meg[:)]

Høyrest veldig bra ut [:D] Her skal han tilbake på samme avdelinga, så ingen innkjøyring. Er dessuten såpass liten barnehage at ungane egentlig springe litt over alt [8D]

G begynte i storbarnavdeling i ny barnehage i går.
De har vært på besøk der et par ganger (barnehagen han gikk i ligger rett i nærheten og har ikke 3-6 årsavdeling) i våres.
I går kom vi rundt 8.30, og klokka 10 sa jeg ha det og gikk.
Han var fryktelig lei seg i omtrent 1 1/2 minutt før han lekte videre resten av dagen til jeg hentet ham etter jobb i 15.30-tiden.

I dag ble det nok en gang sen levering i 9-tiden - hadde egentlig tenkt å dra med en gang, men ingen av de voksne fra hans avdeling var der (de har felles start på kjøkkenavdelingen) og jeg ville ikke overlate trøstingen når jeg gikk til helt ukjente for andre dag på rad. Så jeg ble værende i en halvtime-tre kvarter til ped.leder fra avdelingen hans dukket opp, før jeg gikk - med samme resultat som i går.
Blir lei seg når jeg går, men er strålende fornøyd resten av tiden. [:)]

Når jeg var der i går hadde han såvidt tid til meg - og da bare for å vise meg de kule nye lekene.
I dag hadde han enda mindre tid, jeg satt i en sofa på kjøkkenet mens han holdt på i lekerommet ved siden av, og ikke hadde tid til verken å se eller høre på meg. [:D]

Idag dro vi i barnehagen kl 8, da hadde Adrian mast en time om vi ikke skulle dra snart [:)]
Vi skulle prøve å ha litt lenger dag idag, så hentet han etter "3-maten", dvs 15.30. Og da jeg kom opp dit, lekte han fint med de andre barna, storkoste seg virkelig! Kom løpende mot meg og kastet seg rundt halsen min - lille nydlingen min [;)]

Så bra at det gikk bra, deilig når man får sånne gode bekreftelser!

Vi starter igjen neste uke, blir spennende å se om hun vil være igjen eller være med oss hjem når Noah skal hjem.
Maja starter igjen på samme avdelingen, det er blanda avdelinger, så hun har de samme ungene og de samme voksne å forholde seg til.
Jeg er mer spent på lillebror, om han kommer til å trives, og om han kommer til å ville være hos noen andre enn mamma og pappa.. [&o] Han er skikkelig dalt nå nemlig..

Back
Topp