Jeg har en desembergutt fra før. Du bør nok se ann ungen.
Vår gutt var varm hele tiden. Han sov i body med helseteppe over i flere måneder før vi kunne begynne med pysj. Men det var nok mest sannsynlig fordi han sov mellom oss i senga da. De gangene han sov i egen seng hadde han en sånn dundyne som er anbefalt fra astma og allergiforbundet. Husker ikke om det er Kid eller Princess som selger de. Vi kjøpte den minste dyna, og på våren brukte vi den i vogna også. Så gikk vi over på den dyna som er størrelsen over på høsten. Men i hele vinter (han ble 1 år i desember) har han sovet mest uten dyne, så da hadde han ullpysj. Han sparker dyna av.
Vi har en soveromstemperatur på ca 18 grader, så ikke veldig kaldt. Husker at vi måtte ha den på 20-22 rett etter fødselen, for jeg fikk så vondt hvis jeg frøs på puppene i starten av ammeperioden.
I vogna har vi skinnpose. Den er god og luftig, for han blir altfor varm i sånn voksipose som de er helt pakka ned i.
Får du en baby som blir fort kald er det sikkert lurere å tenke på å ha en slags pose etterhvert. Men i starten sparker de ikke så lett av dyna, så det kan være verdt å prøve med det først.