Porsgrunns damer…..

Nela

Glad i forumet
Novemberfnuggene 2023
Har spurt tidligere, sånn gennerelt ifht termin beregning ved ivf, og vet det er ulik praksis.
Men er det noen som vet hvordan de regner termin i porsgrunn?

Bare litt nysgjerrig ifht hvor langt de regner jeg er på vei, når jeg skal på tidlig UL etter påske. Regner med gynekologen som samarbeider med Porsgrunn, kjører samme praksis.
Hvis jeg regner 14 dager på vei ved uttak, så er jeg 7+5 ved ul, regner de 14 fra innsett så er jeg bare 7+0 ved ul.

Det betyr egentlig veldig lite med de 5 dagene, men har hatt 2 MA tidligere, og øyner større håp for at spiren sitter godt fast om det er hjertelyd ved 7+5 :) da er vi liksom litt lengre på vei enn de andre gangene.

Hos meg så regna de i Porsgrunn termin ut fra 14 dager før uttak. Hadde uttak i Porsgrunn 2 september så er nå 32+3 uker på vei. Fordi det er ivf så har ingen villet endre termin ut fra ultralydene i ettertid så terminen de satte i Porsgrunn er den som står som termin hos meg enda.

Er mest på utkikk etter å få vite om porsgrunn regner 14 dager fra uttak eller innsett. :)
Ifht termin så ligger den på 24 eller 27 november, alt etter hvilke kalkulator jeg bruker :)

Hos meg så regna de i Porsgrunn termin ut fra 14 dager før uttak. Hadde uttak i Porsgrunn 2 september så er nå 32+3 uker på vei. Fordi det er ivf så har ingen villet endre termin ut fra ultralydene i ettertid så terminen de satte i Porsgrunn er den som står som termin hos meg enda.
Kjempeflott, tusen takk

Er mest på utkikk etter å få vite om porsgrunn regner 14 dager fra uttak eller innsett. :)
Ifht termin så ligger den på 24 eller 27 november, alt etter hvilke kalkulator jeg bruker :)
De skal bruke uttak som 14dager 2+0. Det er standarden.

St.olavs er de eneste jeg vet som gjør det på en annen måte.

Back
Topp