Porsgrunn sommer 2024

Hei! Jeg hadde mitt første innsett (fryseforsøk) i Porsgrunn nå fredag 14. juni. Nå venter jeg i spenning på testdag som er lørdag 29. juni :)
 
Så spennende , jeg er under behandling nå , hvordan gjorde de uttak , trenger vite litt :) lå du på en benk eller gyn stol ? Smerter ? Hva får man av lindring ? Gruer meg :(

Tar de ultralyd rundt på hele.magen eller kun nederst mot hver eggstokk ,

Masse lykke til , krysser alt jeg har for positiv test snart
 
Forstår godt at du gruer deg, jeg var også nervøs før uttaket. Heldigvis for meg så var det ikke vondt eller ubehagelig i det hele tatt, og de som jobber der var faktisk litt overrasket da jeg sa det :oops: Har ikke lest om noen andre som ikke kjente noe ubehag.. så vet ikke hvorfor jeg ikke kjente noe.

Jeg møtte opp en god stund før nødvendig (ca. 1 time før selve uttaket kanskje, tror det sto på arket at smertestillende tas 30 minutter før uttak hvis jeg ikke tar feil), tok da de smertestillende som jeg fikk i skranken med en gang, så grunnen til at jeg ikke kjente noe var kanskje fordi smertestillende fikk ekstra tid på å virke. Husker ikke alle de tablettene jeg fikk men noe var kanskje paracetamol og noe var kanskje kodein/morfin eller noe lignende. Det var 2-3 forskjellige tabletter i hvert fall.

Jeg tror jeg satt i samme type stol som ved ultralyd, vet ikke om det er en gynekologstol? Det var ikke sånn med beina opp i lufta, men setet gikk litt som en hestesko. Ultralyd tas med en ultralydstav inni vagina for å se på eggstokkene. Ved innsett (og kanskje uttak også?) så tok de ultralyd på magen for å vise på skjerm som jeg kunne se. Ved uttak kunne jeg også se hva som skjedde på en skjerm, så det må vel ha vært noe ultralyd involvert der også. Husker bare ikke om det var vaginalt eller på magen. Jeg syns det var veldig fascinerende å følge med på eggene/væsken som ble sugd ut.

Jeg tok ut 11 egg, 6 ble befruktet, og 2 var gode nok til å fryse. Hos oss er det vel å merke mannens svømmere vi har hatt utfordringer med, så ikke så overraskende at det ikke ble så mange befrukta egg på frys. Det ble totalfrys på de 2 eggene, så har ikke prøvd å sette tilbake egg som ferskforsøk.

Tusen takk, og masse lykke til med ditt forsøk også :)
 
Hei takk for svar , leste dog svaret ditt nå.. hadde uttak for en uke siden , syntes heller ikke det var noe spesielt smertefullt , kjente noen små murringer , men gikk inn og ut fra uttaksrommet selv , som jeg trodde var normalt , men er nok vanligst med flest " senge pasienter" slik jeg oppfattet d, mye lik historie som deg / dere , her er oxo det infertilitet pga nedsatt antall svømmere. Dere hadde ivf dere da , og ikke ICSi ? Eller ? Hmm, vi ICSi for .være sikker om å befruktning .
Har vi ikke snakket med labben enda , men har fått to blasto på frys av 10. Egg , så jeg ble overaskende fornøyd da jeg ikke hadde turt håpe på noe Men ble totalfrys da , mennd er like greit :)
 
Back
Topp