Porsgrunn og innsett av 2 egg??

Marihøna

Prøver på nr 2 siden nov/15
Assistert-jentene
Noen som vet noe om hvordan de praktiserer ift dette? Vi har et ønske om å sette inn 2:) er første ivf, er 36

Jeg har fått satt inn to ved noen av mine fryseforsøk. Og en gang ved fersk i 2012, da det bare var to av åtte egg som kunne brukes. Det resulterte i jenta mi på snart fire og et halvt år. ❤️

Jeg satt inn to fryse-egg i 2011 og to ferske i 2015.

De vurderer det fra pasient til pasient (om pasienten ønsker det selv da).

Var det på dine første forsøk?

Fryseforsøket var på 1. IVF.
Satt først inn et ferskt - negativt.
Hadde så fryseforsøk - satt inn 2 - positivt. Fikk en sønn.

Av søskenforsøk hadde jeg først et avbrutt (ingen befruktet), så et avbrutt (overstimulert, 5 på frys), så to fryseforsøk, og deretter ferskforsøket hvor det ble satt inn to.

Fryseforsøket var på 1. IVF.
Satt først inn et ferskt - negativt.
Hadde så fryseforsøk - satt inn 2 - positivt. Fikk en sønn.

Av søskenforsøk hadde jeg først et avbrutt (ingen befruktet), så et avbrutt (overstimulert, 5 på frys), så to fryseforsøk, og deretter ferskforsøket hvor det ble satt inn to.
Håper de kan strekke seg til to på meg da:) hvis ikke de gjør det på første så kanskje de gjør det på et evt andre;) så nå bærer du på to?❤️

Håper de kan strekke seg til to på meg da:) hvis ikke de gjør det på første så kanskje de gjør det på et evt andre;) så nå bærer du på to?❤️
Ble ikke gravid på forsøket i 2015.

Bærer på to, men det er etter IVF hos Klinikk Hausken :)

-

Når jeg var på samtale i Porsgrunn ved oppstart, sa de alder var en av grunnene for å få satt inn to, om en var over 35. Men jeg har altså opplevd at de er ganske greie på det, om en spør. På forsøket jeg ble gravid på i Porsgrunn, var jeg 24 da jeg fikk satt inn to fryseegg.
Så synes absolutt du skal ytre ditt ønske :)

Ble ikke gravid på forsøket i 2015.

Bærer på to, men det er etter IVF hos Klinikk Hausken :)

-

Når jeg var på samtale i Porsgrunn ved oppstart, sa de alder var en av grunnene for å få satt inn to, om en var over 35. Men jeg har altså opplevd at de er ganske greie på det, om en spør. På forsøket jeg ble gravid på i Porsgrunn, var jeg 24 da jeg fikk satt inn to fryseegg.
Så synes absolutt du skal ytre ditt ønske :)
Gratulerer og takk for tips:) kos deg med skattene dine❤️

Jeg var både 24 og 27 de gangene jeg spurte om å få satt inn to egg, fikk nei begge gangene.
Men jeg har ingen problemer så de mente det ikke var noen grunn til hvorfor jeg ikke skulle blitt gavid med et egg. Og det ble jeg. Grunnen til at vi ikke kan bli gravide på naturlig måte er pga mannen og hans sædkvalitet.

Jeg har hatt seks innsett totalt og blitt gravid to ganger. Begge gangene ved innsett av to egg. Først med en baby, og nå med to babyer.

Mulig det er helt tilfeldig da.

Jeg fikk vite at de vurderer ut i fra tre faktorer i Porsgrunn;

1. Alder - det er en grense ved 35 år
2. Hvilket forsøk du er i - større sjangse for dobbel på forsøk nr 3 enn første forsøk.
3. Kvaliteten på eggene ift. innfrysningsmulighet.

De vurderer alle på sjønn med dette som retningslinjer :)

Last edited:
Back
Topp