Porsgrunn fertilitetsavdelingen

Bkno9657572

Andre møte med forumet
Jeg er henvist videre til Porsgrunn og fikk brev for en ukes tid siden der jeg måtte fylle ut et skjema og sende inn bilder. Det stod at jeg ikke var høyest prioritet, men de håpet de fikk tid til meg innen oktober.
På fredag fikk jeg beskjed om at jeg kunne komme inn tirsdag 24/3. Jeg skrev meg på ringe liste.
Nå er jeg veldig spent på hva som skjer når vi kommer dit.
Er det noen som har vært der og vil dele noen erfaringer? er super spente og nysgjerrige.

Vi var der i januar. Mannen måtte levere prøve. så fikk vi prate med lege, hvor hun tok innvendig ul av meg. Ble bestemt at vi skulle starte opp i mars, da vi manglet noen blodprøver. Etter samtale og undersøkelse hos legen, fikk vi samtale med sykepleier. Her gikk ho igjennom alt som skulle skje fremover, og hun gikk igjennom hvordan sprøyter skylle settes. Skrev også ned tid for uthenting, ikke time men la inn at det skulle skje i uka 16. Det var en dag med veldig masse informasjon. Men de her tilgjengelig på Mail/tlf om man trenger å snakke med dem. Følte vi ble tatt veldig godt imot Og er super glad for å endelig være igang

Bildene er bare så de har det i journalen :) dobbel kontroll at dere er riktig pasient :)

P.s jeg har vært pasient der nede i 3 år nå, og kan vel si at jeg kjenner de godt! Er veldig fornøyd med avdelingen, og du blir godt tatt vare på :) Dr.Ekerhovd (Erling) er jeg veldig fornøyd med :) litt sjenert da ;)

Aha, trodde det var av hele kroppen som de ser i forhold til bmi. Haha, jeg er skikkelig nybegynner med bmi-angst :)
Neida, passbilder funker fjell! Man må vise legitimasjon ved uttak og innsett for at de skal være sikre på at de ikke behandler noen andre enn den du skal være ;)

Takk for massssse bra info!
Hva snakket dere med legen om? Hvilke spørsmål stilte han?
Jeg er livredd for sprøyter, men må man så må man. Huff huff.

Takk for massssse bra info!
Hva snakket dere med legen om? Hvilke spørsmål stilte han?
Jeg er livredd for sprøyter, men må man så må man. Huff huff.
legen tok undersøkelse av meg, talte follekler tror jeg og sikkert noe annet også som jeg ikke husker i farta. mener hun spurte om forhistorie eller no også, hun sjekka blodprøveresultatene og satte opp dosering på sprøytene. Så gikk vi til en sykepleier som viste oss sprøytene. Jeg er også livredd sprøyter men satte dem selv fordi jeg ikke klarte tanken på at mannen skulle gjøre det.. gråt av lettelse den dagen siste sprøyta var satt og nå må jeg påan igjen..

Jeg har også vært noen år i Porsgrunn og er kjempefornøyd :-) har en fryseprins og er i gang med søskenforsøk :-) og ja, Ekerhovd er kjempeålreit, men litt sjenert.. Hehe.. Egentlig litt rart siden han har jobbet en del i England tror jg d var han sa, med fertilitetsbehandling der også :-) det er som d ble sagt tidligere oppe her, på første samtale :-)

Vi var i Porsgrunn i 2 1/2 år og er nå snart halvveis i svangerskapet :) Vi ble gravide på 2. IVF forsøk, men hadde en drøss med fryseforsøk etter 1. IVF, og 1 spontanabort i uke 6... De er helt supre der nede!! Lykke lykke til! Veien kan være lang, men de fleste lykkes til slutt!!! ;)

Back
Topp