Pommes frites

smash

Forumet er livet
VIP
Hva liker dere best å ha inntil pommes frites?
Jentene er syke, og de elsker pommes frites, så tenkte å ha det og et eller annet til middag i dag, men står helt fast...

Nuggets

Nuggets, løvbiff, fiskepinner, kylling/kalkun - ostesnitsel, biffsnadder... Ja, egentlig alt som kan stekes Ellers er pommes frites godt alene! Med bearnaise og grillkrydder.

her har vi masse forskjellig til pomfri:

pølse
løvsteik
kotelletter
svinekjøtt i strimler
kylling
nuggets
kyllingvinger
fiskepinner
hamburger

Hamburger eller nuggets. Lurer jammen på om vi skal ha nuggets og pommes frites til middag i dag :D

Da blei det nuggets:) Nam nam!
Har aldri laget det selv før, men skal de bare stekes i pannen?
Står ikke noe på pakken.. Har ikke frityrkoker..

smash skrev:

Nå har du sikkert laget de alt, men jeg steker nuggets i olje i stekepanne. Det krever litt olje da, men mye mindre enn en frityrkoker. (iallefall hjemmelagde nuggets, men regner med kjøpenuggets er mye det samme)

Ellers er salat og dressing knallgodt sammen med pommes :)

Stjernejenten skrev:

smash skrev:

Nå har du sikkert laget de alt, men jeg steker nuggets i olje i stekepanne. Det krever litt olje da, men mye mindre enn en frityrkoker. (iallefall hjemmelagde nuggets, men regner med kjøpenuggets er mye det samme)

Ellers er salat og dressing knallgodt sammen med pommes :)

Har ikke fått laget det enda! Søren, har ikke mere olje igjen, så da får jeg kjøre ned på butikken.
Takk for tips:)

Går nok med smør også, hvis du ikke gidder gå i butikken :)

Pommesfritesen tar jeg bare på langpanna i ovnen 225 grader til de er fine i fargen og litt sprøe.

Nuggetsene tar jeg i panna med litt smør eller olje, kommer helt ann på.

Kan og bare slenge de inn i ovnen med pommes fritesen

Jeg syns pommes frites er aller best når jeg smelter litt ost oppå mot slutten, og blander ketchup og partydressing som jeg dypper i. Jummy! Kanskje ikke veldig sunt, men det er min snavvelmat. Ellers bruker jeg det aller meste som er nevnt over her :)

Back
Topp