Polyhydramnion/ for mye fostervann

LillyMom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
Oktoberlykke 2019
Desemberskattene 2024
Hei!

Er det noen her med erfaring med polyhydramnion/ for mye fostervann?? Jeg fikk det konstantert i går, og skal ta test for svangerskapsdiabetes på fredag, men har foreløpig ikke fått så mye info utenom at babyen virket superfrisk på UL, og at jeg bør være forberedt på mulig tidlig fødsel. Er 31+3 nå, og føler meg sprekkeklar, men det var visst pga vannet.

Noen her som har hatt dette og vil dele av sin erfaring? :) Hvordan gikk det og hvor mange cm hadde dere??  

Du har sikkert født allerede, men jeg svarer likevel i tilfelle det er flere som lurer på dette.
Jeg hadde det med størstesnupp. Jeg hadde myye strekksmerter i sidene pga størrelsen på magen. Hos meg ville legene tappe fostervann, men de lot det være.

Cm husker jeg ikke, men vet at jeg hadde overtidsmage da jeg var 32 uker på vei. Var ganske heavy.

Fikk beskjed av en lege at det bare var et stort barn da. Men da babyen kom i uke 37 var hun 3380 gr. Ikke kjempestor, og legene sa at jeg hadde veldig mye fostervann...

Kan babyen komme for tidlig pga for mye fostervann? Jeg hadde det i forrige svangerskap og ble utredet for sv.skdiabetes, men var frisk. Hadde bare sykt mye vann, men alt sto bra til med både babyen og meg. Jeg lå jevnt langt over på symfysemålet, men antall cm husker jeg ikke.

Det har vel noe med at det er tungt og mer å bære på om man har for mye fostervann. Derfor tror jeg nok babyen kan komme for tidlig, ja :)

På siste UL sa de at jeg hadde over normalt med forstervann. Fikk da beskjed om at det kan komme av at jeg har diabetes (fra før). De sa også at pga at det var ekstra fostervann kunne man oppleve en del hevelser i føtter/hender, gjorde du det?
Jeg er nå i uke 36 og har den siste uken vært veldig plaget med vonde hender. Det kjennes nesten ut som at de er nummene, sånn som når man ligger på dem, bare at det varer hele dagen. Det er også vondt i fingerleddene når jeg kniper sammen hendene. Både jordmor og lege sa at de var pga væskemengden i kroppen, og at det da kom nerver i klem. Men det var ikke skummelt, og skulle visst nok gå over etter fødselen. Jeg merker også selvfølgelig at både hender og føtter er større enn før.

spire nr fire :) skrev:
Det har vel noe med at det er tungt og mer å bære på om man har for mye fostervann. Derfor tror jeg nok babyen kan komme for tidlig, ja :)

Hm:) Det er jo greit å være obs på det da:) Hadde masse vann i kroppen forrige gang og har så smått begynt å få hevelser i hender og føtter denne gangen også. Ikke direkte behagelig....

Back
Topp