Polycystisk ovarialsyndrom??

sunflower87

Glad i forumet
Har fått påvist dette. Er i undergruppen på denne diagnosen da jeg ikke er overvektig. Lurer på om det er noen der i samme situasjon??

Om noen mnd skal vi starte behandling for å prøve å bli gravid.
Lurer på hvor mye man må dekke selv og hva man får dekket??

Spørs hva du mener... Hvilken behandling skal dere gjennom??
Jeg har også pcos og slet med å få eggløsning (altså - bare fikk aldri eggløsning). Fikk resept på provera (for å få igang syklusen) og pergotime (for å få eggløsning) hos gynekolog, og ble gravid på første forsøk [:)]
Skal dere igang med prøverør eller sliktno, så kan jeg ikke hjelpe deg stort - vi var heldige og klarte oss med mindre hjelp [:)]

Jeg har det..

Har ikke små cyster (har værtfall ikke hatt problem med det), men jeg hadde en stor en som sprakk da jeg var 12 uker på vei med Lille...
SATAN [:(] 
MYE vondere en fødselen!!

Jaja, uansett...

Jeg fikk ikke noe medisiner, annet enn Metformin (grunnet insulinresistensen min), fordi jeg hadde regelmessig syklus etter begynte på M...

(Og husk en ting, når du har fått ungen, så er det meeeget mulig at du får lite melk pga hormonforstyrrelsen!! Det fikk jeg vite mange dager etter at Lille kom til verden, og jeg er plaget med for lite mat til han [:(][:'(][:@][&:])

Jeg har det, men er ikke veldig "typisk"..

Jeg er normalvektig og har ikke problemer med cyster.
Fikk pergotime for å bli gravid. Datteren min satt på 4 forsøk, ugla i magen satt på 3..! :)

Kommer selvfølgelig an på hvilken behandling... Type pille hormoner som igangsetting av mens og pergotime må du selv dekke. Får medisinene på resept. Gode leger følger opp med blodprøver gjennom syklus for å se om de har effekt. Pergotime altså..

Hvis det gjelder prøverør. Så blir det uansett myyyye dyrere, men mye blir dekket. For tre forsøk(pr barn) dekker du medisiner opp til 15000 selv. 1500 egenandel for forsøket. Litt for forsamtale og gyn. Undersøkelse. (erfaring fra KK Haukeland, IVF)

jeg har det, fikk provera for å starte mensen og går på metformin for å få eggløsning... ble gravid etter 6 mnd... prøver nå på nr 2 og er på 3pp

Jeg også har PCOS[:'(]
Vil tro du først skal prøve Pergo eller et annet hormonpreparat for å stimulere EL.
Vi sleit i 4.5 år før en lege endelig tok oss på alvor og jeg ble henvist til spesialist, fikk påvist PCOS og begynte på metformin og pergo, ble gravid på første kur, men aborterte, tok en kur som ikke hadde resultat, men spira satt på kur to[:)] Resultatet ser du i signaturen min [:D]
En pergo kur koseter ikke mye 2-300 kr, men er det snakk om prøverør er det vel 15 000 i egenandel pr forsøk.

Back
Topp