Pollensesong - plagsomt eller uproblematisk?

M

Moderator Wilma

Guest
Hvordan er det med dere og barna i pollensesongen? Plages dere eller forbigår den i stillhet? :)
 
Kjenner det normalt mer på sensommer. Men reagerer også på gress. Og mange klipper gress nå om dagene i sola.. Reagerer på det gitt.
 
Jeg er ikke allergisk, og siden jeg elsker lukten av nyklippet gress så er det veldig fint :D
 
Kjenner det normalt mer på sensommer. Men reagerer også på gress. Og mange klipper gress nå om dagene i sola.. Reagerer på det gitt.
Men gresspollen er på sensommeren
 
Hos oss går det ganske greit med medisiner.

Eldste er allergisk mot hassel, or og bjørk.

Mannen bjørk og gress tror jeg. Evt salix. I alle fall gress
 
Jeg var kjempeallergisk som barn - til en sånn grad at sommeren stort sett var en endeløs rekke med inneaktiviteter. Såfremt det ikke regnet, da kunne jeg puste ute uten å kveles.

Det vedvarte til jeg fikk mitt første barn, da ble sommeren plutselig mer levelig. Og det har blitt bedre og bedre for hvert barn jeg har fått. Nå har jeg ingen plager overhodet, og barna har heller ikke arvet allergiene mine (enda *bank i bordet*).
 
Vi har heldigvis ingen allergier!
Ser mange som virkelig sliter, så vi er heldige :chicken:
 
Reagerer litt på gress når jeg klippet plenen men ikke så mye at jeg tar medisiner :happy:
 
Sliter generelt med allergi hele året siden både mannen og jeg har støvallergi, virker som lillegutt er plaget av pollen da så fikk allergi medisin til han idag så håper han snart føler seg bedre
 
Er allergisk mot alle typene pollen, så har hele sesongen fra vår til sensommer.
Tar tabletter, kortisonsprøyter , nesespray og øyedråper og er fremdeles veldig plaget.
Har vært litt bedre de siste to årene, så håper det letter litt.
Har også en del kryssallergier som følger med PG som gjør at jeg kan reagere på en del mat i pollensesongen.

Baby er bare 8mnd så har ikke merket noe til det enda. Håper hun slipper unna :)
 
Moderate plager i år. Jentungen har alltid en periode i mai hun trenger øye dråper. Utenom det kan vi ikke kalge
 
Veldig plagsomt [emoji12] aldri vært så plaget som jeg er nå... jentungen er også rammet og samboer [emoji5]
 
Er allergisk mot alle typene pollen, så har hele sesongen fra vår til sensommer.
Tar tabletter, kortisonsprøyter , nesespray og øyedråper og er fremdeles veldig plaget.
Har vært litt bedre de siste to årene, så håper det letter litt.
Har også en del kryssallergier som følger med PG som gjør at jeg kan reagere på en del mat i pollensesongen.

Baby er bare 8mnd så har ikke merket noe til det enda. Håper hun slipper unna :)

Akkurat det samme her, men får ikke ta kortison lengre [emoji17] Så sesongen er blitt mye verre enn før [emoji31]
 
Heldigvis ingen allergier på oss. Litt tidlig å si sikkert for barna, men håper de slipper unna. Ser virkelig plagsomt ut for de som har det.
 
Back
Topp